خرید پسته بو داده احمدآقایِی آجیلی

برای خرید پسته آجیلی مرغوب نمونه ی احمدآقایی گزینه ی بسیار مناسبی است که می توان آن را به صورت بوداده و خام تهیه نمود.
پسته که مهمترین محصول کشاورزی استان کرمان است در چندین شهر این استان با تنوع بالا کشت و برداشت می شود و به سایر نقاط کشور ارسال می گردد. میزان فروش این محصول در برخی از ایام سال بیش از سایر زمان ها است و زمان ان دقیقا در بازار های شب عید و شب یلدا بوده که معمولا مردم معمولا ان را به صورت بوداده از اجیل فروشان خریداری می کنند. البته این به این معنی نیست که پسته خام در بازار عرضه نمی شود زیرا هستند کسانی که تمایل دارند تا پسته را به همان صورت مصرف نمایند تا بتوانند از خواص بی نظیر ان بهره مند شوند.
پسته های اجیلی معمولا از میان نمونه های درشت دانه و خندان انتخاب می گردند که در بین سایر ارقام بیشترین میزان خرید و انتخاب از سوی مصرف کننده مربوط به پسته احمدآقایی و پس از ان کله قوچی  می باشد.

3دلیل برای خرید پسته اجیلی خام
در میان سایر انواع خشکباری که در کشور مان تولید می شود پسته به عنوان یک محصول خاص و منحصر به فرد ایران در بازار های جهانی شناخته می گردد. پسته ای که در بازار ها عرضه می شود هم به صورت خام است و هم به صورت بوداده تا بتوان سطح بیشتری از مشتریان را راضی نگاه داشت اما به راستی چرا برخی علی رغم طعم بی نظیر پسته های بوداده و شور نمونه ی خام را بیشتر می پسندند؟
پسته خام دارای انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است بی شک زمانی که پسته برای برشته شدن در معرض حرارت قرار میگیرد برخی از مواد مغذی خود را از دست می دهد.
پسته اگر خام باشد با کمی دقت می توان کهنه و یا تازه بودن ان را تشخیص داد اما چناچه برشته شود تشخیص سخت می گردد.
بعضی مواقع آجیل فروشان پسته آب خندان بوداده را به جای طبیعی خندان با قیمت بالا به فروش می رسانند که در صورت خام بودن با چند تست ساده قابل تشخیص است.

چگونه پسته مرغوب را از کهنه تشخیص دهیم؟
بگذارید اول بررسی کنیم که چه نوع پسته ای مرغوب است و بعد در رابطه با روش تشخیص ان بحث کنیم.
به طور کلی پسته هایی که محصول همان سال باشند نمونه های مرغوبی اند که به ان ها پسته امسالی نیز می گویند. پسته هایی که به هر دلیلی در انبار به مدت یک یا دو سال بمانند کهنه اند و کیفیت پایینی دارند.
برای تشخیص پسته مرغوب کافیست که به قسمت خندان آن بنگرید و رنگ مغز را بررسی کنید چنانچه پوست نازک روی مغز دارای خردگی باشد به طوری که گوشته مغز دیده شود و یا رنگ آن بنفش متمایل به قهوه ای نباشد این پسته کهنه است.البته دهانه ی پسته نیز نباید بیش از حد باز باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا