صادرات مغز پسته ایران به اروپا

از میان انواع مغز پسته تولید شده در ایران نمونه ی کالک دو پوست شده بیش از سایر ارقام به اروپا صادرات می گردد.
کشور های اتحادیه اروپا تا پیش از اعمال تحریم ها جزو بزرگترین خریداران پسته ایران به شمار می آمدند اما پس از ان به جای خرید مستقیم این محصول از ما ان را با واسطه از ترکیه و یا چین خریداری می کردند. بنابر این اکنون کشور های واسطه گر ذکر شده جزو اصلی ترین خریداران پسته ایران به شمار می روند. اما علاوه بر پسنته ان ها خواهان مهمترین فراورده ی ان یعنی مغز پسته سبز نیز هستند که ناچارند برای تهیه بهترین نمونه ی ان سفارشات خود را به ایران بدهند.
مغز پسته سبز کالک از بهترین ارقام مغز پسته تولید شده در ایران است که همیشه همراه با گواهینامه ی افلاتوکسین به کشور های اروپایی ارائه شده و صادرات این محصول در بسته های کارتن وکیوم 5 تا 10 کیلویی انجام می گیرد.

تولید مغز پسته سبز صادراتی
نمونه مغز پسته های صادراتی به اروپا اکثرا از نوع سبز بوده که مرغوب ترین ان ها را از پسته های کالک استخراج می نمایند. و از انجا که مساله ی افلاتوکسین در صادرات به این کشور ها بسیار اهمیت دارد بهتر است از پسته دهان بسته کاال استفاده نمود تا میزان افلاتوکسین موجود در بار به حد اقل میزان ممکن برسد. پس از خارج ساختن مغز طی انجام فرایندی مغز ها را پوست گیری کرده تا رنگ سبز گوشته ان به خوبی نمایان شود که در این حالت به ان مغز دو پوست می گویند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا