صادرات پسته بسته بندی به هنگ کنگ

دلیل اینکه پسته بسته بندی هم در کنار فله به مناطق کشور چین از جمله هنگ کنگ نیز صادرات می شود، چیست؟

چین بزرگترین سفارش دهنده پسته در جهان است و اکثر سفارشات خود را حول محور پسته فله و دهان بسته انجام می دهد.

ولی هر از گاهی هم در کنار این سفارشات، پسته بسته بندی شده را نیز در خواست می کنند، به خصوص منطقه هنگ کنگ کشور چین که به عنوان قلب تپنده اقتصاد این کشور نیز شناخته می شود.

در مورد اینکه چرا در کنار پسته فله، پسته بسته بندی نیز صادرات می شود می توان گفت یکی به علت نوع طعم دار کردن پسته توسط ایرانی هاست و دیگری راحت بودن نحوه حمل و نقل و پخش آن از مبدا تا مقصد.

صادرات پسته بسته بندی سلفون و فلزی

پسته بسته بندی فلزی و از رایج ترین و لوکس ترین نوع بسته بندی در این حوزه می باشد و اکثر درخواست کننده گان آن توسط مناطق با درآمد بالا مانند هنگ کنگ انجام می گیرد.
سلفون نیز از رایج ترین نوع بسته بندی است، که برای صادرات پسته بسته بندی به کشور چین با قیمت مناسب بهترین انتخاب می باشد و معمولا دیگر مناطق چین این نوع را بیشتر سفارش می دهند.

مناسب ترین پسته صادراتی به هنگ کنگ

منطقه ازاد تجاری هنگ کنگ را می توان دروازه ورود به کشور چین و آسیای شرقی دانست و عمده چسته صادراتی ایران به این منطقه تجاری صادر می شود.
مناسب ترین پسته برای هنگ کنگ پسته فندقی است که با توجه به ریتی که دارد برای پوشش کل بازار بزرگ چین مناسب است و همچنین از این منطقه به دیگر مناطق دنیا همچون مالزی اندونزی و سریلانکا ارسال می شود.

پسته بسته بندی شده هم یکی از مهمترین فرآورده های پسته با ارزش افزوده بالا می باشد که می تواند بازار های نوظهور را برای بیشنر و بیشتر ارمغان بیاورد.

عموم شرکت های بزرگ شرق آسیا و اقیانوسیه در هنگ کنگ مقر و واحدی برای خرید و فروش خود ایجاد کرده اند که این باعث اهمیت ویژه ای این منطقه ازاد تجاری گشته است و بخصوص کشور چین که عموم واردات خود را از این منطقه انجام می دهد.

چگونگی صادرات پسته از سمت ایران

پسته های صادراتی ار سمت ایران به طور معمول با روش دریایی حمل و نقل می شوند و بعد از آن روش زمینی و هوایی اولویت های بعدی قرار دارند.
پسته به دلیل اینکه محصول استاندارد اجباری است باید حتما این اداره از نظر ایتم های آزمایشگاهی و سایزی تایید نماید و سپس آن را برای واحد قرنطینه ارسال کند.
به طور کل علاوه بر استاندارد و گواهی قرنطینه بهداشتی، گواهی مبدا هم از اولویت های مهم در امر صادرات است.

بعد از صدور این گواهی ها است که گمرک اجازه خروج بار رو از مرزهای کشور می دهد و همچنین با وجود این مدارک است که خریدار می تواند بارخود را ترخیص نماید.

صادرات پسته از ایران به چین

مهمترین شریک تجاری پسته ایران و مهمترین مشتری پسته ایران در دنیا چین است.

عمده بار های صادراتی ایران به این کشور ارسال می شود، بخصوص هنگ کنگ، رتبه اول واردات پسته از سمت ایران را به خود اختصاص داده است.

عموم پسته های صادراتی ایران به کشور چین از طریق هنگ کنگ و همچنین ویتنام به این کشور باز صادرات می شود.

دلیل این امر وضعیت های تجاری بین کشور ها و تعرفه پایین تر آنها است.
اوج صادرات پسته از سمت ایران در 3 ماه سوم سال است که نزدیک به عید چینی هاست و تمامی پسته های خریداری شده باید تا قبل از عید چینی به مقاصد خود برسند تا بتوانند خریداران عمده ی چینی آن را به دست مصرف کننده های نهایی خود برسانند.

صادرات پسته به روسیه  اروپای شرقی

اروپای شرقی و روسیه از مشتریان مهم پسته ایران هستند که عموما هم پسته های ارزان قیمت به این مناطق ارسال می شود بخصوص نوع های آبخندان که به مراتب قیمت پایین تری به نسبت دیگر پسته های طبیعی خندان دارند.

پسته های آب خندان به دلیل اینکه از پسته های دهان بسته بدست می آیند، از گرم مغز پایین تری برخوردار هستند پس در نتیجه از کیفیت پایین تری هم بهره می برد اما به همین قیمت پایین شده برگ برنده این پسته که به احتی توانسته در کشور های اروپای شرقی و روسیه فروش بالایی را به خود اخصاص دهد.

این مناطق معمولا پسته های شور را سفارش می دهند که عموما هم با نمک دریا شو می شوند و همجنین این محصول هم به صورت بسته بندی و هم به صورت فله این مناطق صادر ی شود.

صادرات پسته فندقی به عراق

از جمله بزرگان خریدار ئسته ایران کشور عراق و تجار عراق هستند که پسته های فندقی، اکبری، بادامی، احمد آقایی و تا حدودی کله قوچی به عراق صادر می شود و خیلی از این پسته های سپس بعد از عراق یه کشور های نظیر ترکیه و اردن باز صادرات می شوند.
این باز صادرات باعث شده طیف گسترده ای از پسته ی ایران به عراق صادر شود و آن را به عنوان یک شریک تجاری مطمعن و عالی تبدیل نماید.

عراق و چند کشور محدود دیگر فقط هستند که تمامی ارقام و با مشخصات متفاوت را خریداری می کنند و این فصت بسیار ایده آلی است که برای تجار و پسته ایران فرراهم می آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا