مرکز خرید بهترین مغز پسته سبز ایران

برای تهیه مغز پسته چه معیار هایی را در نظر می گیرید؟ آیا سبز بودن مغز دارای اهمیت است؟ بهترین مرکز برای تهیه انواع مغز پسته سبز ایران کدام است؟
مغز پسته یکی از مهمترین فراورده های مربوط به پسته است که در داخل و خارج از کشور متقاضیان زیادی دارد.
همانطور که می دانید پسته دارای تنوع، بسیار است و این موضوع یعنی داشتن تنوع، در رابطه با مغز آن نیز صدق می کند.
برای انتخاب و خرید انواع مغز پسته باید به نوع کیفیت و انتظاری که از ان داریم دقت کنیم. اندازه، رنگ، رسیده یا کال بودن، گلدار بودن مغز و …. از جمله معیار هایی هستند که باید در هنگام خرید به ان دقت شود.
همانطور که گفته شد رنگ مغز تاثیر بسزایی در انتخاب یا عدم انتخاب مغز پسته از سوی مشتری دارد هر چه مغز پسته سبز تر باشد طرفداران بیشتری دارد و از طرفی روشن شدن رنگ ان نشانه ی فعال شدن باکتری های تولید کننده ی افلاتوکسین نیز می باشد از این رو مغز سبز سالم تر است.
برای مثال اگر کسی مغز را برای تهیه ی پودر خریداری می کند انتظار دارد پودر حاصل از ان رنگ سبز یکدست و خوبی داشته باشد که برای این منظور می توان از مغز کال دندونه و موشو استفاده نمود تا قیمت هم زیاد بالا نرود.
برای تهیه انواع بهترین مغز پسته های ایران بهتر است به مراکز معتبر که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه نمود.
بازرگانی پسته داریس از جمله ی مجموعه های فعال در زمینه ی تجارت انواع پسته و فراورده های ان است که با توجه به واقع شدن در مهد پسته ایران یعنی استان کرمان امکان تامین انواع مغز پسته را در هر تناژی برای مصرف در داخل و یا خارج از کشور دارد.
 
انواع مغز پسته ایران:
مغز پسته سبز کال یا کالک:
این مغز از پسته های نرسیده به دست می آیند و هنوز مراحل رسیدنشان کامل نشده مغز ان ها دارای پوست نازک سفید رنگ بوده و چنانچه این مغز شکافته شود یا پوست ان جدا گردد خواهید دید رنگ مغز کاملا سبز و پر رنگ است.
این نمونه مغز دارای گرید بندی های متفاوت بوده که تعیین کننده ی قیمت ان ها نیز می باشد.بهترین نمونه ی آن مغز سوپر دو پوست بوده که بیشتر جنبه ی صادراتی دارد.
مغز پسته رسیده سبز:
رنگ سبز مغز تنها در پسته کال دیده نمی شود و گاها در برخی از انواع پسته های رسیده نیز شاهد رنگ سبز هستم هر چند تفاوت رنگش با نمونه ی کالک زیاد است اما به هر حال سبز است.
از این مغز برای تهیه خلال پسته استفاده ی بسیار می برند که دلیل اول رنگ ان است و دلیل دیگر اندازه و کشیدگی آن.
مغز پسته معمولی گلدار:
نمونه ی دیگر مغز پسته که بسیار هم پر طرفدار و محبوب است مغز گلدار است.
منظور از گلدار بودن مغز چیست؟ مغز پسته اگر کاملا رسیده باشد دیگر پوست ان سفید نیست و تغییر رنگ می دهد.و قسمت بالایی مغز از عرض دارای رنگ قرمز ماتیکی می شود که جلوه ی زیبایی را به ان می دهد به این نمونه مغز گلدار گویند.
سایر نمونه های مغز پسته:
مغز پسته موشو، گندمی، دندونه، رو آب و … از دیگر نمونه های مغز پسته اند که به دلیل شکل ظاهری نامناسب و ریزی که دارند محبوبیت کمتری داشته و ارزان اند از این نمونه ها بیشتر برای بخشیدن طعم پسته ای به مواد خوراکی استفاده می شود که خود مغز زیاد در ان رویت نمی شود.

مغز پسته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا