نرخ پسته فندقی ایرانی

برای اطلاع دقیق از نرخ جدید پسته فندقی از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟ تعیین قیمت بهترین پسته فندقی ایران به چه شکلی انجام می شود؟
پسته فندقی از ارقامی است که به تولید انبوه رسیده است و جزء رقم های مطرح جامعه پسته در آمده، به گونه ای که در سطح جهانی به رتبه صادراتی دست یافته است.

نرخ پسته فندقی

قیمت گذاری پسته با توجه به شرایط زیادی صورت می گیرد که همه عوامل مد نظر قرار گرفته می شود، که از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مشخص کردن رقم پسته 
انواع پسته از نظر کیفیت
میزان برداشت پسته در سال جاری
میزان تقاضا به نسبت پسته برداشتی
درباره مورد اول اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم باید گفت که منظور از مشخص بودن رقم پسته، انس پسته است که می توان قیمت پسته را با توجه به آن مشخص کرد.
به عبارت دیگر چهار چوب اصلی برای قیمت گذاری در رقم های مختلف پسته، تعیین انس پسته است.
رقم فندقی از انس بالایی برخوردار است و چیزی حدود 28-30 می باشد و این یعنی با توجه به رقم های دیگر پسته، قیمت کمتری برای هر انس از پسته فندقی مشخص می شود.

همچنین می توان در توضیح مورد دوم از شاخصه های قیمت گذاری پسته، این طور بیان کرد که هر محصول برداشتی از نظر کیفیت به سه دسته با کیفیت، متوسط و بی کیفیت تقسیم بندی می شود که قیمت گزاری این سه دسته با یکدیگر باید متفاوت باشد.
بهترین رقم فندقی دارای خصوصیاتی از قبیل موارد زیر می باشد؛
خندان بودن
درشتی پسته
مغزدار بودن پسته
با توجه به آنچه که گفته شد، قیمت پسته تعیین می شود. البته بعد از عرضه به بازار، قیمت پسته نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر به خاطر عوامل گوناگونی امکان تغییر دارد.
یکی از راه هایی که شما می توانید از قیمت واقعی پسته مطلع شوید، مراجعه به سایت های فروش اینترنتی پسته می باشد. چرا که با تأمین کننده این محصول، به طور مستقیم در ارتباط می باشد و شما می توانید قیمت اصلی پسته را مطلع شوید.
منبع: بازار پسته ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا