انواع بسته بندی صادراتی پسته فله

امروزه بسته‌بندی بیش از هر موضوع دیگری برای یک صادرکننده موفق، اهمیت دارد و اهمیت آن برای بازارهای خارجی به مراتب از بازارهای داخلی بیشتر است. به همین دلیل برای بسته‌بندی، اصول و قواعدی تنظیم شده که هر فروشنده به طور کلی و هر صادر‌کننده به طور خاص، جهت موفقیت خود بایستی به آن‌ها توجّه نماید. بسته بندی انواع محصولات صادراتی مانند پسته فله ای از ابزارهای مهم بازا ریابی در بعد ملی و بین المللی است که نقش کلیدی خود را در افزایش فروش، کاهش موجودی انبار و به حداکثر رساندن سود بنگاه های تولیدی و افزایش صادرات نشان داده است. بنگاه های اقتصادی برای تقویت قدرت رقابت خود در بازارهای داخلی و خارجی، از چند دهه گذشته به موضوع بسته بندی توجه دارند و از طراحی، گرافیک، رنگ ها و به کاربردن مواد بسته بندی مناسب برای افزایش سهم خود در بازا رهای رقابتی بهره می گیرند. بسته بندی مناسب پسته قادر است نقش خود را به صورت فروشنده خاموش به خوبی ایفا کند. با توجه به آنکه بسته بندی  پسته فله فقط در قلمرو تولید قرار ندارد، بلکه در حیطه امر بازاریابی نیز قرار می گیرد، تصمیم گیری درباره نحوه انجام آن وظیفه مشترک مدیران تولید و بازاریابی است و هدف نهایی آنها جذب مشتری بیشتر در داخل و خارج از کشور می باشد.در سالهای اخیر با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت بسته بندی، طراحی بسته بندی و موارد مورد استفاده در آن به وجود آمده است، هنوز بخشی زیاد از کالاهای صادراتی غیر نفتی کشور به صورت فله یا با بسته بندی های نامناسب عرضه می شود. این گونه کالاها در کشورهای واسط تجدید بسته بندی شده و با قیمت های بسیار بالاتر به بازارهای مصرف عرضه می شود. انواع بسته بندی صادراتی پسته فله در کشور نیز به صورت چندین حالت و در اوزان های متفاوتی و در شکل ها و وزن های مختلف بسته بندی و روتنه بازار هی مقصد می شود . پسته بسته بندی صادراتی در کشور ما بیشتر از رفسنجان روانه بازار های خارجی می شود.کاشت پسته از دوران طولانی است که در ایران رواج دارد ، خواص پسته تروتازه خاصیت فراوانی دارد به گفته پزشگان روزانه چند عدد پسته بخوریم از مبتلا شدن به خیلی از بیماریهای گوارشی جلوگیری می کند همچنین پسته خام برای کم خونی و خواص پسته در بارداری بسیار زیاد است.
انواع بسته بندی صادراتی پسته فله

شیک ترین مدل های بسته بندی پسته برای صادرات

شیک ترین مدل های بسته بندی پسته برای صادراتانواع بسته بندی پسته که جهت صادرات انتخاب می شود، بسیار متفاوت است و هر یک از بسته بندی ها به تناسب بازار هدف صورت می گیرد،  برای پسته عموما دو نوع بسته بندی جهت صادرات انتخاب می شود:

  • بسته بندی فله
  • بسته بندی کوچک

انواع بسته بندی پسته فله ای ایران شامل کیسه های 50 کیلویی، 25 کیلویی و کارتن های ده کیلویی می باشد. بسته بندی فوق راحت ترین نوع بسته بندی بوده و کمترین میزان ارز آوری را برای کشور دارد.

شیک ترین مدل های بسته بندی پسته برای صادرات در اوزان کم شامل موارد زیر می باشد:

  • بسته بندی لفافه آلمینیوم
  • بسته بندی ظروف پت
  • بسته بندی قوطی
  • بسته بندی نایلونی
  • بسته بندی کادویی
  • بسته بندی مقوایی (کاغذی)

صادر کنندگان بزرگ پسته بسته بندی شده در کشور

صادر کنندگان بزرگ پسته بسته بندی شده در کشورایران به عنوان کالایی استراتژیک با سابقه ۱۴۰ ساله، یکی از مهم‌ترین زمینه‌های صادرات در دهه‌های گذشته بوده است تا جایی که در چند سال اخیر نیز محور اصلی صادرات غیرنفتی ایران به شمار رفته است. صادر کنندگان بزرگ پسته بسته بندی شده در کشور در شهر های مناطق مرکزی و جنوب شرقی ایران مانند رفسنجان اقدام به تولید و صادرات این محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی می کنند. اشخاصی وجود دارند که حجم بالایی پسته بسته بندی را صادر می‌کنند که در شهرهای رفسنجان و تهران حضور دارند.  سازمان توسعه و تجارت، در ایران  فعالیت‌های انجمن و تشکل‌ها را به‌صورت جمعی در زمینه‌های تولید، بازاریابی، صادرات، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌دهد. و حدود 90 درصد صادرات پسته بسته بندی شده توسط اعضاء  این انجمن انجام می‌شد.

خریداران پسته های بسته بندی شده در کشور

خریداران پسته های بسته بندی شده در کشورتعداد زیادی شرکت خرید پسته در ایران وجود دارد که اقدام به خرید این محصول کشاورزی می کند و بعد از خرید و فراوری آن در تولیدی ها آن را در بسته بندی های متفاوت در وزن و شکل ، اقدام به صادرات آن به کشورهای دیگر و یا توزیع آن در بازار داخل کشور میکند . این شرکت ها با هدف حمایت از کشاورزان و باغ داران پسته در کشور و در راستای کنترل بازار خشک بار اقدام به این کار می کنند. خرید مستقیم پسته از باغدار باعث می شود، این محصول بهتر به دست مصرف کننده برسد و سود آن با خذف واسطه برای هر دو طرف بهتر باشد، شرکت ها و بازرگانی های معتبر در پسته برنامه ای دارند، که پسته را مستقیم از کشاورز خرید کرده و سپس بازهم به صورت مستقیم بدست مصرف کننده آن برسانند، این عمل باعث می شود که هم برای باغدار سود بهتری حاصل و هم مصرف کننده پسته را با قیمت منصفانه تری تهیه کند.

لیست شرکت های بسته بندی پسته در کشور

لیست شرکت های بسته بندی پسته در کشورکارخانه ها و  تولیدی و بسته بندی آجیل و خشکبار مخصوصا پسته در کشور یاد است .بیشتر شرکت های بسته بندی پسته در شهر تهران واقع هستند و سالانه مقدار زیادی پسته خریداری کرده و اقدام به بسته بندی آن می کنند. در ادامه لیست شرکت های بسته بندی پسته در کشور عبارت است از:

    •  دهرنگ چاپ تهران
    • شرکت مکاف
      • شرکت شادمهر
      • شرکت خشکبار سیمین تاک
      • شرکت خشک پاک سپیدگل (میوه خشک)
      •  کارخانه مرادی
      • بسته بندی پسته لورا
      • خشکبار برتر
      • خشکبار کارگر

      پخش کنندگان پسته صادراتی در ایران

      پخش کنندگان پسته صادراتی در ایرانشرکت زیادی در زمینه تولید و انواع عرضه پسته رفسنجان با بهترین کیفیت در کشور فعالیت می کنند. این شرکت ها با پیشینه ای صند صد ساله در زمینه پخش کنندگان پسته صادراتی در ایران ، با عرضه انواع پسته (فندقی، کله قوچی، اکبری، احمد اقایی، دهن بست و مغز پسته) در داخل و خارج کشور مشغول به کار هستند.این شرکت ها یا تولیدی ها با کاشت و برداشت به موقع و با به کارگیری به روز ترین فرایند فرآوری پسته توانسته اند، محصولی با کیفیت عالی و با رعایت استاندارد های جهانی روانه بازار نماییم. 

      پخش کنندگان پسته صادراتی در ایران در نظر دارند که از طریق بسته بندی پسته ، با حذف واسطه ها محصولات خود را به طور مستقیم روانه بازار های داخلی و بین المللی نماید تا بدین گونه مشتریان را ضمن ارتقا کیفیت از قیمت کمتری بهره مند سازند. این شرکت با بهره وری از باغات کشاورزی حومه رفسنجان حجم تولید کثیری را ایجاد کرده و با فراهم کردن کارخانه فرآوری محصول به همراه چندین پرسنل مناسب و خط تولید، خشک کن، غربال، و بسته بندی و سایر دستگاه های مورد استفاده توانسته اند تا محصول خود را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت از تولید به مصرف نهایی برساند. چاپ و بسته بندی خشکبار در این شرکت ها از اهمیت زیادی برخوردا است.این پخش کنندگان در حوزه کاری خود به موارد زیر اهمیت زیادی قائل هستند: جعبه بسته بندی خشکبار، و … .

      مزیت های فروش پسته بسته بندی شده

      مزیت های فروش پسته بسته بندی شدهدر بازار جهانی رقابت بسیار سنگینی برای بدست آوردن بازار پسته بسته بندی شده وجود دارد. بسیاری از کشور ها با بسته بندی پسته ایران و فروش آن با نام و برند خود توانسته اند سهم به سزایی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهند. مزیت های فروش پسته بسته بندی شده در اینجا اینگونه خود را نشان می دهد که کشور های دیگر با به کارگیری این موضوع توانسته اند بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند

      لیکن ما می توانیم با به کار گیری روش های درست بازار یابی بازار های بین المللی را در اختیار گرفته و بهترین ها را برای خود به ارمغان آوریم. طراحی بسته بندی یکی از زیر شاخه‌ها‎ی هنر تبلیغات می‎‎باشد که نقش ارزنده‎ای را در جریان اقتصادی جوامع بازی می‎کند. صادرات کالاها بیش از آن که به کیفیت محصول وابسته باشد به طراحی خوب بسته بندی و مورد پسند مشتریان بستگی دارد.

      مزیت های فروش پسته بسته بندی شده بسیار زیاد است اما به دلیل  قیمت زیاد دستگاه بسته بندی محصولات خشکبار استقبال کمی در کشور از آن شده است و بیشتر به بسته بندی خانگی روی آورده اند زیرا قیمت دستگاه بسته بندی خشکبار در منزل ارزان تر از مکانیزه آن است. 

      فروش فله ای پسته در کشور

      فروش فله ای پسته در کشورپسته ایرانی براساس خواست مشتری صادر می شود. مشتری خشکبار ایرانی خشکبار را در بسته بندی های کوچک قبول نمی کند و آن را فله ای خریداری می کند. ما در بحث برندسازی و فروش بسته بندی شده خشکبار فعالیتی نداریم به این دلیل که مشتری ترجیح می دهد با بسته بندی مورد نظر خودش، محصول را به دست مشتری نهایی برساند. هر کشوری ذائقه و سلیقه خاص خود را در زمینه فرآوری پسته دارد و مشتریان خشکبار ایران تمایل دارند برای انجام مراحل نهایی فرآوری خشکبار را فله ای خریداری کنند. فروش فله ای پسته در کشور از قدیم الایام رواج داشته و بیشتر پسته تولیدی در رفسنجان و یا شهرهای دیگر آن را به صورت فله ای در اختیار مشتری قرار می دهند.

      ایران با تولید سالیانه حدود 250000 تن پسته مقام اول جهان را از نظر کمیت و کیفیت به خود اختصاص داده است البته آمریکا هم تقریبا سالیانه در همین حد تولید دارد ولی آنچه پسته ایرانی را متمایز کرده است کیفیت و طعم خوشمزه آن است .خط تولید بسته بندی پسته در کشورمان متاسفانه پیشرفت خوبی در طی سال های اخیر نداشته است شاید دلیل این امر قیمت دستگاه بسته بندی پسته و خط تولید آجیل و خشکبار باشد.

      حراج پسته بسته بندی شده

      حراج پسته بسته بندی شدهقیمت پسته بسته بندی شده در بازار معمولا با نوع فله ای و عمده آن فرق می کند و گران تر از آن است که بتوان آن را خرید، برای همین حراج پسته بسته بندی شده باعث شده قیمت این نوع از محصول باغی در بازار به حالت معمولی درآید. در طول سال در فصول مختلفی این حراج ها در بازار محصولات باغی و خشک بار اتفاق می افتد و شرکت ها و تولیدی های زیادی در آن شرکت می کنند. حجم صادرات انواع پسته ایران بسیار زیاد است و از نظر مالی تقریبا اولین رتبه را پس از صادرات نفتی به خود اختصاص داده است.

      یکی از زمینه های صادراتی که ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در شناساندن تولیدات ایرانی به بازار های جهانی هم موثر است حراج چنین محصولی در بازار جهانی می باشد،

      برند های معروف تولید پسته بسته بندی شده

      برند های معروف تولید پسته بسته بندی شده در داخل بازار خرید و فروش محصولات خشکبار (پسته) با کمی گشت و گذر میتوان با انواع برندهای تولید پسته چه ایرانی و چه غیره ایرانی آشنا شد . برای مشخص کردن بهترین برند از این محصول باید به محاسن و معایب پسته تولیدی آن برند توجه ویژه داشت تا بهتریتن آن را معرفی کرد.در ادامه با بهترین مارک پوست انار ایرانی در بازار آشنا خواهیم شد:

      اگر شما می خواهید بدانید کدام برند پسته و خشکبار تولید ایران خوب است و یا از کجا می توانید خرید و با قیمت خوبی خرید کنید اطلاعات زیر به شما کمک خواهد کرد. برند های معروف تولید پسته بسته بندی شده در بازار داخلی زیاد است، یکی از معروف ترین برندها می توان به شرکت گلستان اشاره کرد . قیمت پسته بسته بندی گلستان نسبت به سایر برندها در بازار مقرون به صرفه تر است . البته برندهای معروف دیگری وجود دارند که حتی در بازارهای اروپایی نام و آوازه ای بلند دارند این برند ها عبارت است از:

      1.  نهال پسته رفسنجان 
      2.  آمینو
      3. گلستان
      4. برتر
      5. گلها
      6. برادران حسینی
      7. خشکپاک
      8. لورا

      بازرگانی خرید و فروش پسته بسته بندی شده

      بازرگانی خرید و فروش پسته بسته بندی شدهآجیل ایرانی با توجه به کیفیت بسیار عالی که دارد، جزو نمونه های شناخته شده صادرات ایران در بازارهای جهانی می باشد که استقبال زیادی نیز از این محصول ایرانی به عمل می آید. بازرگانی در زمینه پسته می تواند سود زیادی را حاصل کشور کند. ایران با دارا بودن بزرگترین باغات پسته در دنیا و با دارا بودن بزرگترین ترمینال ضبط و فراوری پسته در شرق کشور، یکی از بزرگترین پخش کنندگان پسته به شمار میرود و بازرگانان فراوانی وجود دارند که هر ساله تجارت خوبی با کشورهای خریداران پسته ایران دارند. این بازرگانان با سابقه چند ساله در صادرات انواع پسته به چین و دیگر نقاط دنیا آماده همکاری با صادرکنندگان و تجار در نقاط مختلف می‌باشد.

      تفاوت انواع پسته بسته بندی شده در چیست؟

      تفاوت انواع پسته بسته بندی شده در چیست؟ایران دارای بیش از ۷۰ رقم و ژنوتیپ پسته ماده و تعداد زیادی ژنوتیپ نر است و جز مهمترین منابع ژرم پلاسم پسته در دنیا محسوب می‌شود. در یک تقسیم بندی رایج می توان انواع پسته بسته بندی را در دو گروه ،گرد و کشیده جای داد. این تقسیم بندی به لحاظ ظاهری و شکل پسته صورت گرفته و نشان دهنده مرغوبیت یکی از این دو گروه نیست. محبوب ترین پسته ایرانی که ارزش صادراتی بالایی هم دارد یکی از این چهار نوع می باشد:

      • پسته فندقی
      • پسته کله قوچی
      • پسته احمد آقایی
      • پسته اکبری

      پسته بسته بندی شده در اندازه های مختلف

      پسته بسته بندی شده در اندازه های مختلفبرای بسته بندی پسته ابعاد استانداری وجد دارد که باید آنها رعایت شود لذا در بسته‌بندی صادراتی لازم است موارد زیر در نظر باشد:

      • تطابق با استانداردهای کشور مقصد
      •  جذب خریدارخارجی 
      •  تناسب با خواست‌های بازار مقصد،
      •  حفاظت از ویژگی‌های کالا( طعم، رنگ، بو و …).
      • اصول کلی در مورد بسته‌بندی و طراحی آن 
      •  بسته‌بندی باید به خریدار آگاهی دهد
      • ماده اولیه بسته‌بندی ازنظر بهداشتی وایمنی مناسب انتخاب شده باشد
      •  بسته‌بندی باید مشتری را جذب کند
      •  باید فرهنگ و ارزشهای کشور هدف در نظر داشته باشد

      پسته بسته بندی شده در اندازه های مختلف در بازار وجود دارد مانند:

      انواع بسته بندی پسته فله ای ایران شامل کیسه های 50 کیلویی، 25 کیلویی و کارتن های ده کیلویی می باشد. بسته بندی فوق راحت ترین نوع بسته بندی بوده و کمترین میزان ارز آوری را برای کشور دارد.

        • بسته بندی لفافه آلمینیوم
        • بسته بندی ظروف پت
        • بسته بندی قوطی
        • بسته بندی نایلونی
        • بسته بندی کادویی
        • بسته بندی مقوایی (کاغذی)

        دیدگاه‌ خود را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

        اسکرول به بالا