بازار مغز پسته سبز کالک در اروپا

با توجه به موقعیت خوبی که انواع فراورده های پسته ایرانی و به طور خاص مغز پسته کالک  در بازار کشور های اروپا برخوردار است سرمایه گذاری در این زمینه سود آور به نظر می رسد.
در برخی از مناطق پسته خیز ایران پسته ها را زودتر از موعد یعنی پیش از رسیده شدن از دزخت جدا می نمایند در این حالت پسته اندازه ی کوچکتری داشته و وزن ان نیز کم است، اما این کار با هدف خاصی انجام می گیرد و ان تولید مغز پسته کال یا کالک است که بخاطر رنگ سبز معروف است. شهرت این محصول با کیفیت از مرز های ایران فراتر رفته و با شناخت درست جامعه هدف ان می توان زمینه فروش ان را در سراسر دنیا گسترده تر نمود که این کار موجب سود آور هرچه بیشتر نیز می گردد.

ویژگی مغز پسته کال
پسته کال را پس از چیدن از درخت شکسته و مغز ان را استخراج می کنند .این مغز نسبت به مغز پسته معمولی و رسیده اندازه ی کوچکتری داشته و پوست نازک رویی ان سفید رنگ است به این نوع مغز مغز شیری هم می گویند. چنانچه مغز کالک شکافته شود مشاهده می شود که رنگ گوشته ان کاملا سبز و یکنواخت است که زیبایی خاصی را به ان می بخشد.

بازار مغز پسته سبز کالک
مغز پسته کالک به دلیل رنگ خوبی که دارد از بازار مناسبی برای فروش به مراکز تولید مواد غذایی و شیرینی پزی برخوردار است.این محصول به صورت دوپوست سالم و یا به شکل پودری برای تزئین محصولات خوراکی کاربرد فراوان دارد.

صادرات مغز پسته کالک به اروپا
کشور های اروپایی برای خرید مواد غذایی و واردات ان ها به کشورشان وسواس زیادی داشته و معمولا تمایل به خرید محصولات با کیفیت می باشند. در میان انبوه فراورده های پسته مغز پسته کالک یکی از مهمترین ارقام صادراتی به این کشور محسوب می شود که از قیمت بالایی نیز برخوردار است.

بسته بندی صادراتی مغز پسته کالک
از انجایی که مغز پسته بسیار شکننده و اسیب پذیر است و در صورت شکستگی و یا خرد شدن ارزش قیمتی ان ها کاهش می یابد بنابر این باید از بسته بندی هایی برای ان ها استفاده نمود که بتواند محصول را از گزند اسیب های محیطی دور نماید.بهترین روش بسته بندی مغز که برای صادرات به کار می رد استفاده از بسته بندی کارتن وکیوم است. که معمولا حجم 10 کیلوگرم پسته را در خود جای می دهند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top