خرید پسته دهان بسته زرند

شهرستان زرند استان کرمان از بهترین نمونه های پسته دهان بسته را تولید می کند که برای استفاده از مغزش در بازار به خوبی خرید و فروش می شود.
پسته دهان بسته را برخی سالم ترین نمونه پسته از لحاظ عدم ابتلا به افلاتوکسین و سایر سموم و باکتری ها می نامند، که البته حرفشان هم منطقی است، زیرا این نوع پسته به دلیل اینکه هیچ راه ارتباطی با فضای بیرونی ندارد، فضای مناسبی را برای رشد و فعالیت باکتری ها نداشته و از این جهت مغز تا زمان استخراج از پوسته کاملا سالم می ماند.
شهرستان زرند از دیگر تولید کنندگان پسته در استان کرمان است، که علاوه بر پسته های خندانی که دارد، به داشتن دهان بسته های پر مغز نیز معروف است.

پسته دهان بسته خام مرغوب

پسته های دهان بسته برای استفاده از مغز آن و یا برای خندان نمودن به روش های مکانیکی و مصنوعی در بازار به صورت عمده عرضه می شوند، در رابطه با نوع در بسته پسته، روش ارزش گذاری بر اساس گرماژ مغزی است که در داخل خود دارد، بهترین نوع دهان بسته را 50 گرم می نامند یعنی اگر 100 گرم از آن نمونه را جداکرده و مغزش را خارج سازیم، وزن مغز های استخراج شده از آن برابر با 50 گرم خواهد بود.
نمونه هی 49 تا 46 گرم مغز نیز جزو دسته بندی دهان بسته محسوب می شود، اما زیر این مقدار نا مرغوب بوده و در دسته گوی، رو آبی و … قرار می گیرد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top