صادرات بهترین پسته اکبری تازه درشت

پسته یکی از خشکبارهای محبوب و جز خوشمزه ترین و محبوب ترین و البته گران ترین تنقلات در میان آجیل می باشد و انواع مختلفی دارد نظیر پسته کله قوچی، احمد آقایی، اکبری، فندقی، سیف الدینی، جباری و غیره. در این مطلب قصد داریم با مشخصات پسته اکبری تازه و صادرات آن بیشتر آشنا شویم. دلیل نامگذاری این پسته احتمالا برگرفته شده از نام اولین کشاورزی بود که از طریق پیوند آن را برداشت نمود.

صادرات بهترین پسته اکبری تازه درشت

بررسی مواد معدنی موجود در پسته اکبری

بررسی مواد معدنی موجود در پسته اکبری پسته اکبری منبع خوبی از انواع ویتامین های A، ویتامین های گروه B، C و E می باشد. مواد معدنی گوناگونی به نسبت های متفاوت در پسته وجود دارد که شامل چربی های مورد نیاز بدن، پروتئین، فیبر، آهن، فولات، فسفز، پتاسیم، منیزیم ، منگنز، روی، مس، سلینم، کلسیم و غیره می باشد.

پسته های رسیده ارزش تغذیه ای بیشتری نسبت به کال آن دارد. سرشار از کالری و آنتی اکسیدان های مختلف است. هر یک از این مواد معدنی گفته شده نقش مهمی در ایجاد و حفظ سلامتی و عملکرد صحیح اعضای مختلف بدن دارد که با خوردن تنها چند دانه مغز پسته بدن از این خواص بهره مند می گردد.

روش تشخیص کیفیت پسته اکبری تازه

روش تشخیص کیفیت پسته اکبری تازه پسته اکبری در رفسنجان استان کرمان برداشت می شود و با انداره کشیده و پوست استخوانی کرم رنگ شناخته می شود. درختان پسته اکبری هر چند سال یک بار به بار می نشینند در عوض میزان زیادی محصول در اندازه درشت به بار می دهند. از طرفی هم نسبت آفات حساس هستند این عوامل باعث قیمت بالای فروش پسته می شود.

هنگامی که پسته کاملاً برسد و به طور طبیعی خندان شود رنگ مغز سبز پررنگ، و رنگ پوست روی آن بنفش و قهوه ای خواهد بود که نشان از مرغوبیت و کیفیت این پسته می باشد و برای صادرات در اندازه های یکدست و با مغز درشت انتخاب می شوند. اندازه قطر مغز پسته اکبری در تمام طول آن از سر تا انتها یکسان می باشد.

پسته های مرغوب مغز درشتی دارند به طوری که اگر لبه های پوست استخوانی پسته را با فشار انگشت سعی کنیم به هم برسانیم امکان پذیر نیست ولی در عوض موقع شکستن به راحتی باز می شود. پسته هایی که به زحمت شکسته می شود یا مغز کوچکی دارند و لبه های آن به راحتی بسته می شوند مرغوب نیستند.

روش های مختلفی برای بو دادن و مزه دار کردن پسته و دیگر مغزها وجود دارد که طعم آن را مطلوب تر و دلپذیر تر می نماید. نمکی کردن، نمک و آهک، برشته کردن از جمله روش ها می باشد که در کیفیت پسته اکبری موثر است. دستچین بودن ( در مقابل جمع آوری از پای درخت) نیز در کیفیت پسته اثر گذار است.

عمده فروشی پسته اکبری تازه درشت

عمده فروشی پسته اکبری تازه درشت برای تهیه پسته درشت و تازه بهتر است به عرضه کنندگان عمده آن که به پخش پسته در انواع گوناگون فعالیت دارند مراجعه نمود و با قیمت بسیار مناسب تری نسبت به خرده فروشی تهیه نمود. علاوه بر قیمت مناسب تر، کیفیت پسته خریداری شده نیز تضمین می شود.

پسته اکبری از نظر ظاهری شباهت زیادی به پسته چروک و احمد آقایی دارد به همین دلیل ممکن است برخی از عرضه کنندگان سودجو با ترکیب این دو نوع پسته آن را به عنوان جنس درجه یک به فروش برسانند به همین جهت معتبر و مطمئن بودن توزیع کنندگان بسیار با اهمیت می باشد.

پسته اکبری جز پسته های لوکس است و قیمت گران تری نسبت به دیگر انواع پسته ها دارد چرا که میزان عرضه آن در بازار نسبت به تفاضا کمتر است. با این حال جز بهترین پسته صادراتی است که به برخی کشورهای اروپایی، چین و هند صادر می گردد. مصرف کنندگان داخلی به خصوص صنایع شیرینی پذیری و تولید بستنی و سوهان و گز و دیگر مصرف کنندگان عمده از طریق فروشگاه های اینترنتی عرضه انواع پسته می توانند به راحتی به ثبت سفارش پسته اکبری بپردازند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا