انواع پسته بوداده شور خندان

انواع پسته خندان کدام است؟ آیا میدانید پسته خندان به صورت بوداده و شور برای آجیل مورد استفاده است؟ چگونه میتوان پسته را شور نمود؟
از زمانی که بخاطر می آوریم همیشه توی ظرف آجیل همراه انواع مختلف تخمه و مغزیجات پسته هم وجود داشته و می توان ان را پای ثابت هر نوع آجیلی از مشکل گشا گرفته تا شب یلدا دانست. اما پسته انواع مختلفی دارد به نظر شما کدام نوع آن برای این منظور مناسب تر است؟
پسته آجیلی باید از نمونه های خندان باشد که مصرف ارقام اکبری،احمدآقی،بادامی و کله قوچی به این منظور بیش از سایر رقم ها است.
پسته خام معمولا برای مصرف با نون و پنیر به عنوان صبحانه و … کاربرد دارد و چنانچه بخواهد به عنوان پسته آجیلی استفاده شود باید بوداده و طعم دار باشد در میان طعم های مختلفی که برای پسته بوداده وجود دارد طعم شور و زعفرانی رایج تر است و با سلیقه ی ما ایرانی ها سازگاری بیشتری دارد.

چگونه میتوان پسته را شور کرد؟
برای شور کردن پسته ایتدا باید پسته را بررسی کرده و اگر دانه های دهان بسته در ان وجود دارد را جدا نمود. سپس ان ها را به محلول آب نمک آغشته می نماییم در صورتی که بخواهیم طعم بهتری به آن دهیم بهتر است کمی جوهر لیمو و یا آب لیمو هم به محلول اضافه شود و چند ساعتی درون سینی پهن کرده تا کمی خشک شوند حال باید آن ها را در معرض حرارت مستقیم قرار داد و مرتب هم زد تا برشته شود. این کار زمان زیادی نمیبرد و در عرض کمتر از 20 دقیقه پسته شور ما آماده است و میتوان ان را نوش جان کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا