بزرگترین تولید کننده پسته در جهان و آسیا

پسته درختی کوچک است که مناسب مناطق بیابانی و خاکهای شور می باشد و میوه آن لذیذ است  و کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی مبدا تولید آن هستند. خاصیت هایی که پسته را از سایر مواد خوراکی متمایز می کند این است که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند که باعث می شود فرد در مقابل بیماری مقاوم باشد. همچنین خاصیت درمانی هم دارد و کم خونی شدید را برطرف می کند.در حال حاضر ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان و آسیا میباشد.کسانی که قصد خرید عمده پسته را دارند می توانند با واحد فروش ما تماس بگیرند.بزرگترین تولید کننده پسته در جهان و آسیا

کشور های صادرکننده پسته

کشور های صادرکننده پسته

در حال
حاضر کشورهایی همچون ایران، آمریکا، ترکیه ، سوریه و چندین کشور دیگر صادر کننده پسته هستند که
بزرگترین و مهمترین آنها در زمینه صادرات پسته، ایران می باشد که حدود 70 درصد آن را
در اختیار دارد و به کشورهای آلمان، یونان، اسپانیا  و چندین کشور دیگر صادر می کند و باتوجه  به ذائقه مصرف کننده پسته را به دو صورت خام و بو داده (شور) تولید و بسته بندی می کند.

ویژگی های انواع پسته صادراتی ایران:

1- پسته کله قوچی: درصد خندانی متوسط ،رنگ پوست استخوانی سفید با تیرگی متوسط و رنگ مغز سرخ خاکستری 

2- پسته اکبری: درصد خندانی زیاد، شکل میوه بادامی، رنگ پوست استخوانی کرم و رنگ مغز آن بنفش قهوه ای 

3- پسته احمد آقایی: در صد خندانی بسیار فراوان، رنگ روی مغز ارغوانی و رنگ پوست استخوانی روشن 

4-پسته  اوحدی: خندانی خیلی زیاد، پوست استخوانی کرم و رنگ روی ارغوانی 



جایگاه ایران در تولید پسته

جایگاه ایران در تولید پسته

با توجه به شرایط آب و هوایی و خاص ایران در چندین نقطه کشورمان می توانیم شاهد سطح زیر کشت پسته باشیم که می توان به استان های جنوبی کشور شامل یزد و کرمان و همچنین استان های مرگزی و کمی متمایل به شمال شرق شاهد محصول پسته قزوین و پسته دامغان باشیم که این محصول به تنهایی نقش مهمی در اقتصاد منطقه ایفا کرده و با مدیریت درست می توان آن را جایگزین نفت در اقتصاد کلان کشور کرد .

بی شک می توان با فراهم کردن زیر ساخت های لازم مانع از مهاجرت جوانان به شهر های صنعتی و در نتیجه رونق کشاورزی و بخصوص محصول پسته در استان های مذکور بود.

ایران در جهان در تولید پسته جایگاه نخست را دارا می باشد و قطب پسته جهان شناخته شده است.

قیمت پسته در بازار جهانی

قیمت پسته در بازار جهانی

در این صفحه لیست قیمت روز پسته در بازار های داخلی و جهانی قرار داده می شود که قیمت مندرج بر اساس پسته اکبری می باشد و قیمتها هر روز به صورت آنلاین بروز رسانی می شود تا خریداران با سهولت سفارش خود را نهایی کنند. در ضمن کسانی که به صورت تناژ بالا سفارش دارند می توانند با واحد فروش تماس گرفته و از تخفیفات ویژه برخوردار شوند.

کسانیکه که در خرید و فروش انواع پسته هستند می دانند که تعداد پسته در کیلو بستگی به انس آن دارد که هرچه از آن کمتر باشد نشانه درشت بودن دانه پسته است و برعکس. با کیفیت ترین و مرغوب ترین انواع پسته دارای انس پایین می باشد که شرکت ما سعی دارد آن را تحویل مشتریان خود نماید.

برترین تولید کننده پسته در دنیا

برترین تولید کننده پسته در دنیا

بزرگترین و برترین تولید کننده و صادر کننده پسته در دنیا کشور ایران می باشد و بعد از آن آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

پسته ایرانی دارای 70 رقم است که در دو گروه فندقی و بادامی تقسیم می شوند و هر کدام ویژگی ها و خصوصیات خود را دارند اما در کل از خاصیت های یکسانی برخوردار می باشند ولی پسته آمریکایی دارای 14 رقم است که بهترین نوع آن کرمانی و پیترز است.

بیشترین کشت پسته در ایران از نوع صندوقی می باشد که جز محصولات کرمان است و به پسته کرمانی شهرت دارد‌. قابل ذکر است که آمریکا بذر پسته کرمانی خود را از این مزارع گرفته است و در حال نشر دادن به مزارع کشاورزی خود در سراسر کشور می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا