تجارت پسته فله ای و بسته بندی در ایران

تجارت پسته در ایران به دو صورت فله ای و بسته بندی شده انجام می گیرد. پسته های مرغوب و باکیفیت دارای بسته بندی های ساده و شیک هستند. 

انواع مغز پسته در وزن های مختلف داخل پاکت های طراحی شده بسته بندی می شوند و به دست مشتری می رسند اما ممکن است پسته به صورت کیلویی خرید و فروش شود.

تجارت پسته فله ای و بسته بندی در ایران

قیمت پسته صادراتی در بازار

قیمت پسته صادراتی در بازار قیمت پسته صادراتی در بازار، با سایر پسته ها تفاوتی ندارد. انواع مغز پسته و پودر پسته قیمت های مختلفی دارند. گران ترین پسته در داخل کشور، پسته اکبری می باشد زیرا این پسته به دلیل مغز خوش طعم و کشیده ای که دارد از نظر جهانی هم معروف است .

خریداران پسته ایرانی، سعی دارند پسته هایی با کیفیت و مرغوب و با قیمتی مناسب از بازارهای داخلی، خریداری کنند.انواع پسته های تولیدی در داخل کشور عبارت اند از: پسته کله قوچی، پسته شاهرودی، پسته فندقی، پسته  اکبری و …

شهرهای زرند و راور استان کرمان و شهر رفسنجان در تولید و صادرات پسته، در کشور پیشتاز می باشند.

خریداران پسته درجه یک در تهران

خریداران پسته درجه یک در تهرانخریداران پسته درجه یک در تهران باید در هنگام خرید پسته به صورت عمده یا کیلویی دقت زیادی بکنند. پسته های مرغوب ، پسته هایی خوش طعم می باشند که رنگ جنس پوست سخت آنها کدر نیست و اکثر آنها دهان باز می باشند در صورتی که در پسته های بی کیفیت، تعداد زیادی پسته دهان بسته یافت می شود.

خریداران پسته با انجام خرید و فروش در زمینه پسته و فراورده های آن توانسته اند سود زیادی را کسب کنند و بازار خرید و فروش پسته را در کشور پر رونق سازند. نهال های پسته معمولا در مناطق گرم و خشک به خوبی رشد می کنند و بزرگ می شوند.

پسته یکی از انواع آجیل های پرطرفدار ما ایرانی ها محسوب می شود که در میان تمام آجیل ها، جایگاه خاص و ویژه ای پیدا کرده است به همین خاطر قیمت پسته از سایر آجیل ها گران تر است.

با خوردن پسته درد های روماتیسمی کاهش می یابد، کم خونی های شدید با خوردن پسته درمان می شود. پودر پسته بیماری های مربوط به کبد و دستگاه گوارش را درمان می کند. به طور خلاصه پسته خام و پخته شده و پودر پسته مزایا و خواص بسیار بی شماری دارد.

با استفاده از مغز پسته، خلال پسته و پودر پسته بدست می آید که از این فراورده ها در صنعت پخت و پز شیرینی ها استفاده می شود به این صورت که انواع کیک ها و دسرها، ژله ها را با استفاده از پودر و خلال پسته تزیین می کنند، قیمت پسته آنچنان زیاد است که به کار بردن فراورده های آن در کیک و دسرها، باعث افزایش قیمت شیرینی جات شده است.

هر خانواده ایرانی باید سالیانه مقداری از درآمد خود را صرف خرید خشکبار و آجیل شب عید کند، اما با افزایش قیمت پسته در ایران، کم کم این آجیل خوش طعم از بسیاری از خانه های ایرانی کم شده است زیرا مردم توان خرید انواع پسته را ندارند. در بازار پسته های خام را معمولا می توان به قیمت های خیلی پایین تر و مناسب تری برای خانواده تهیه کرد.پسته خام به خوشمزگی پسته های بو داده نیست ولی میزان خواص پسته در نوع خاک آن خیلی زیاد تر می باشد و کم خونی شما را قطعا درمان می کند.

بزرگترین تولید کننده پسته در ایران

بزرگترین تولید کننده پسته در ایران

بزرگترین تولید کننده پسته در شهرهای رفسنجان، زرند و کرمان، راور و سیرجان، وجود خواهد داشت زیرا این مناطق برای تولید پسته بهترین مناطق محسوب می شوند.

بازار های بزرگ و اصلی پسته در داخل کشور

بازار های بزرگ و اصلی پسته در داخل کشور فروش پسته در بازارهای بزرگ و اصلی داخل کشور، پیشرفت زیادی داشته است. تولید کننده پسته باید بکوشد تا پسته هایی را توسط نهال های خود پرورش دهد که بسیار مرغوب و باکیفیت باشند.

بازارهای بزرگ پسته در کشور از لحاظ کیفیت پسته و قیمت های مختلف ان در حال رقابت می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا