صادرات مغز پسته کالک به ایتالیا

برای صادرات مغز پسته به ایتالیا از چه نوع این محصول باید بهره برد؟ مغز پسته کالک چه ویژگی ای دارد که سبب محبوبیت آن می شود؟
اولین فراورده ای که از پسته به دست می آید مغز پسته است اما همان گونه که خود پسته دارای تنوع است مغز ان نیز انواع گوناگونی دارد.
برای دسته بندی نمونه های مختلف پسته عواملی چون اندازه، رنگ، سالم و یا شکسته بودن مورد توجه قرار می گیرذ و هر چه رنگ محصول سبز تر و اندازه ی ان درشت تر و نیز لب پرزدگی و سالم باشدبی شک آن مغز از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و قیمت بالاتری نیز دارد.

صادرات مغز پسته
این محصول از مهمترین فراورده های صادراتی پسته به شمار می رود و خریداران زیادی از کشور های مختلف دارد که هر کدام با توجه به نوع مصرف، کشش قیمتی بازار و مقداری که می خواهند هزینه کنند نمونه ای از ان را سفارش می دهند. برای مثال کشوری چون هند که هدفش خرید مغز، مصرف اجیلی است نمونه های درشت مغز پسته را می پسندند و از ان جایی که سخت گیری زیادی نیز در رابطه با افلاتوکسین محصول برای ان ها مطرح نیست میتوان از نمونه های قیمت مناسب تر بهره برد، اما هستند کشور هایی چون ایتالیا، سوییس، و آلمان که حاضرند برای خرید محصول با کیفیت بهای زیاد تری را نیز بپردازند از این رو تمایل ان ها به خرید مغز پسته سبز بیشتر است.

انواع مغز پسته سبز
به طور کلی دو نوع مغز پسته سبز وجود دارد که نمونه اولی را از پسته رسیده خارج می نمایند و دسته دوم که بسیار هم با ارزش است و میزان تولید ناچیزی هم دارد مغز پسته هایی است که از پسته ی کالک به دست می آیند.

چرا قیمت خرید مغز پسته کالک زیاد است؟
همانطور که از نامش بر می اید برای تهیه مغز کالک باید ابتدا پسته کالک موجود باشد. این به این معنی است که پسته باید پیش از موعد از درخت چیده و خشک شود و از انجایی که در این حالت پسته هنوز کامل رشد نکرده و محصول به اندازه واقعی خود نرسیده باید با قیمتی عرضه گردد که کشاورز متضرر نشود از طرفی داشتن ویژگی های بی نظیر خود مغز کالک این قابلیت را برای ان ایجاد می نماید.
از ویژگی های مغز پسته کالک می توان به داشتن رنگ پوسته نازک سفید و یا شیری رنگ و نیزگوشته ی کاملا سبز یکدست اشاره نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا