صادرات پسته بسته بندی به افغانستان

آیا میدانید چرا با وجود تولید کننده بودن افغانستان باز هم پسته به صورت بسته بندی به این کشور صادرات می گردد؟
ایران، ترکیه، عراق و افغانستان از کشور های تولید کننده پسته همسایه ما هستند و جالب است بدانید که بخش قابل توجهی از پسته و فرآورده های آن که در ایران تولید می گردند، به این کشور ها صادرات می شوند آیا می دانید چرا؟
خواستگاه اصلی پسته در جهان ایران است و پسته را به نام رفسنجان و دامغان که از شهر های کشورمان هستند، می شناسند.
پسته تولید شده در کشور های نام برده شده مانند افغانستان اول این که حجم به مراتب کمتر از ایران دارد و تا به حال تنها کالیفرنیا آمریکا توانسته از نظر حجم تولیدی پسته با ایران رقابت کند، دوم اینکه پسته ایرانی و به طور خاص پسته رفسنجان کیفیت بسیار بالایی دارد و از این رو هنوز رقیبی را در این زمینه به دست نیاورد.

صادرات پسته بسته بندی شده

بسته بندی پسته در موارد صادراتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عدم انتخاب درست آن می تواند موجب آسیب دیدن بار در طی پرسه ی حمل و نقل و انتقال به مقصد شده و از نوع و اندازه ی بسته بندی بر واکنش بازار یعنی تمایل خرید مصرف کنندگان نیز مستقیماً تاثیر گذار است.
به طور کلی دو نوع بسته بندی برای پسته وجود دارد، یکی بسته بندی فله و دیگری بسته های کوچک گرمی هستند.
کشور هایی که دارای صنعت بسته بندی قوی و پیشرفته ای هستند، عموما پسته را بسته های چند کیلویی و بزرگ خریداری کرده و پس از انتقال به کشورشان نسبت به بسته بندی با اندازه ی کوچک برای پخش مستقیم در فروشگاه ها اقدام می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا