قیمت فروش مغز پسته سبز صادراتی

خرید مغز پسته سبز صادراتی چگونه است و از چه مراکزی می توان آن را تهیه نمود که آن ها را به قیمت تولید کننده به فروش برسانند؟ خریداران مغز پسته در کشور و خارج کشور چه افرادی می باشند؟ آیا این محصول به کشور های خارج کشور نیز صادر می گردند؟ مزایای استفاده از انواع پسته چه می باشد، که در تهیه بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرند؟ در چه مناطقی از این به کشت و تولید و کشت پسته برای تهیه مغز پسته صادراتی انجام می گیرد؟ قیمت عرضه این محصولات در این مناطق به چه صورت است و خریداران چگونه می توانند محصول مورد نیاز خود را از این تولید کننده ها خریداری نمایند؟
قیمت فروش مغز پسته سبز صادراتی

از تولید به مصرف مغز پسته سبز در کشور

از تولید به مصرف مغز پسته سبز در کشورتولید به مصرف مغز پسته سبز در کشور و همچنین تجارت بین المللی آن حدود 100 سال قدمیت دارد، به این صورت که احداث نمودن یک باغ پسته، نیاز به یک سرمایه گذاری بلند مدت دارد که کشاورز این سرمایه گذاری را برای کشت و تولید محصول خود انجام دهد. 

تولید و کشت مغز پسته سبز سالانه در ایران به صورت تقریبی نزدیک به دویست هزار تن تخمین زده شده است، به صورتی که در تولید آن هیچ گونه رانت و ارز دولتی استفاده نگردیده است، که بتوان گفت مداخله دولت را در تنظیم نمودن قیمت آن توجیه نماید، همچنین در تولید و کشت این محصول احتمال دارد هر گونه خسارتی وجود داشته باشد که همین موضوع به صورت موقت ضربات سنگینی بر پیکره ی تولید و کشت این محصول خواهد زد، بنابراین دولت برای جلوگیری از هرگونه خسارت وام هایی را به کشاورزان اختصاص می دهد تا کشاورزان به کمک آن بتوانند این محصول را به بهترین صورت با امکانات پیشرفته و موقعیت خوب به کشت و تولید این محصول برای مصارف زیاد و گوناگون بپردازند.

می توان گفت بیشترین دلیل استفاده از مغز پسته سبز صادراتی رنگ به خصوص آن می باشد که آن را به صورت پودر و یا خرد شده در می آورند و به غذا ها و شیرینی جات ها و دسر ها زیبایی خاصی می دهد.

معرفی بزرگ ترین خریداران مغز پسته در تهران

معرفی بزرگ ترین خریداران مغز پسته در تهراندر بازار تهران می توان گفن به صورت کلی بزرگ ترین خریداران مغز پسته به دو صورت صادراتی و آجیلی می باشند، که هر کدام به تفکیک، خریداران این محصول به حساب می آیند، و به این صورت می توانند نیاز خود را نسبت به این محصول رفع کنند.
بازار تهران همچنین می توان گفت از نظر سفارشات داخلی پسته از بزرگ ترین بازار ها در ایران به شمار می روند، اوج نهایت سفارشات آن ها به تامین این محصول در ایامی چون شب عید و کریسمس می باشد. 

خریداران اصلی پسته های صادراتی در شهر تهران بازارگانی های فعالی هستند که در حوزه خشکبار در کنار شرکت های واسطه گر بین المللی کار می کنند، که عمده سفارش و خرید آن ها به مغز پسته مربوط به آن ها می باشد.
شاید بتوان گفت مهم ترین خریداران فروش پسته در تهران را به آجیل فروشی های این شهر نیز می توان نسبت داد، زیرا فروش سالیانه آن ها با توجه به این حجم خریداران بسیار زیاد می باشد، این خریداران محصول مورد نیاز خود را به مقدار زیاد و به صورت عمده ای در خواست می دهند.

مقایسه قیمت مغز پسته با دیگر خشکبار

مقایسه قیمت مغز پسته با دیگر خشکبارمقایسه قیمت مغز پسته با دیگر خشکبار بسیار متفاوت می باشد، که احتمالا باید دلایل گوناگونی را به این امر نسبت داد، به این صورت که هر کدام از دیگر خشکبار خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند به عنوان مثال مغز پسته یکی ار گروه های چهار مغز است که خاصیت آنتی اکسیدان را دارد و یا فندق با داشتن روغن اسید اولئیک منبعی غنی از ویتامین E می باشد.
بنابراین در کل هر کدام از خشکبار با توجه به نوع خواصی که نسبت به هم دارند، دارای قیمت متفاوتی در بازار برخوردار می باشند. یکی دیگر از دلایل قیمت این محصول نسبت به سایر خشکبار می توان گفت متقاضیان این محصول هستند. 

خریدار پسته می توانند برای مقایسه نمودن قیمت مغز پسته با دیگر خشکبار به مراکز و نمایندگی های عرضه کننده این محصول در سرتاسر کشور مراجعه نمایند، چراکه در این مراکز تنوع محصولات بسیار زیاد است و مقایسه نمودن قیمت انواع پسته با سایر خشکبار به راحتی صورت می گیرد.

چه افرادی بهتر است از مغز پسته استفاده کنند؟

چه افرادی بهتر است از مغز پسته استفاده کنند؟مغز پسته دارای مزایای بسیاری است به همین دلیل استفاده از آن برای افرادی که در ادامه بیان خاهیم نمود بسیار مناسب می باشد:

  1. طبع این میوه گرم و خشک بوده و برای تقویت نیروی جنسی بسیار مفید می باشد.
  2. کاربرد آن در صبح ها برای انسان بسیار مفید است که باعث تقویت ذهن می شود.
  3. مغز پسته کمک شایانی در تسکین سرفه و قلب می کند.
  4. برای کسانی که از بیماری های معده رنج میبرند مصرف مغز پسته خام قبل از غذا توصیه می شود . 
  5. این میوه برای باز كننده انسداد و گرفتگي مجاري كبد مفید می باشد.
  6.   پوسته سبز خارجي مغز پسته طبع سرد و خشك را دارا می باشد و برای كساني كه مي‌خواهند دندان و لثه محكم و دهان خوشبو داشته باشند پوسته سبز  مغز پسته بسیار مفید می باشد.
  7. براي افرادی كه دوران نقاهت بيماري را مي‌گذارنند بهتر است روزانه ده دانه  مغز پسته ميل نمایند.
  8.  افرادی كه لاغر شده‌اند مي توانند از این شیوه استفاده كنند.
  9. به خاطر وجود فسفر و كلسيم در مغز پسته براي تقويت سلولهاي مغزي و استحكام استخوان بسيار مفيد است.
  10. از آهن موجود در پسته نبايد فراموش كنيم كساني كه كم خون هستند مي‌توانند از این میوه ميل نمایند. 

عمده فروشی مغز پسته در کشور

عمده فروشی مغز پسته در کشورفروش مغز پسته در کشور در مراکز و نمایندگی های بازار سراسر ایران صورت می گیرد. در این مراکز امکان فروش مغز پسته به صورت عمده وجود دارد. بنابراین اکثر تاجران و فروشندگان عمده فروش در این مرکز داد و ستد می کنند و خریداران زیادی برای خرید این محصول به این بازار مراجعه می کنند و متناسب با نیاز خود انواع و اقسام گوناگون مغز پسته را به صورت عمده خریداری می کنند.

این مراکز محصولاتی را که عرضه می دارند به دلیل حذف واسطه ها بسیار مقرون بصرفه و به قیمت تولید کننده می باشد و شما می توانید علاوه بر این که با خرید خود این محصول را با قیمت مناسب خریداری نماید، محصول با کیفیتی نیز خریداری نماید. محصولات عرضه شده در این مراکز دارای تنوع بسیار بالای است که شما می توانید با توجه به بودجه خود محصول مورد نظ خود را خریداری نماید.

حراجی مغز پسته ایران در دیگر کشور ها

حراجی مغز پسته ایران در دیگر کشور هااز جمله مغز پسته سبزی که به راحتی وارد بازار های حراجی در سایر کشور های دیگر می شود می توان به مغز پسته کله قوچی و مغز پسته فندقی اشاره نمود.

سخت‌گیری‌های بهداشتی کشورهای اروپایی باعث شده پسته‌های محدودی مجوز ورود را بگیرند و آن مقدار که وارد این کشورها شده‌اند با قیمت بالا عرضه می‌شوند.
هر چند  پسته فندقی به نسبت پسته کله قوچی که دارای قیمت پایین‌تری است بهترین گزینه برای صادرات می باشند، ولی این بدان معنی نمی باشد که صادرات مغز پسته کله قوچی که جزء پسته‌های درشت و خوش رویت است بازاری در اروپا ندارد.

 گزینه ی دیگر حراجی صادرات مغز پسته مربوط به کشور های عربی می باشد صادرات مغز پسته به کشورهای عربی معمولاً نیازی به اخذ گواهی افلاتوکسین ندارد؛ و تقریباً صادرات انواع  مغزپسته به این کشورها آسان و راحت است از آنجایی که مردم کشورهای عربی به شکل ظاهر و درشتی پسته و همچنین کشیدگی پسته اهمیت بسیار زیادی می‌دهند؛ پس مغز پسته اکبری و مغز پسته احمد آقایی بهترین گزینه برای این کشورها است.

گزینه ی دیگر حراجی صادرات مغز پسته ایران مربوط به کشورهای شمالی می باشد. از آنجایی که کشورهای شمالی به قیمت مغز پسته اهمیت زیادی می‌دهند و اکثرا” گزینه قیمت را مدنظر دارند لذا آن‌ها بیشتر طرفدار مغز پسته ارزان هستند. مغز پسته فندقی به لحاظ قیمت پایین بهترین گزینه مناسبی برای این کشورهاهست. همچنین مغز پسته‌های ارزان آبخندان هم در بازار این کشورها جایگاه مناسبی دارند. به نظر می‌رسد انس پسته دهن بست و مغز پسته مکانیک خندان احمد آقایی هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ درشتی توانسته جایگاه خود را در این کشورها به خوبی باز کند.

راهنمای خرید مغز پسته با کیفیت بالا

راهنمای خرید مغز پسته با کیفیت بالااز راهنمایی های اموزش خرید و فروش پسته با کیفیت بالا می توانیم به این موارد اشاره نماییم:

  1. برای خرید مغز پسته های بوداده شده، یک مشت از آن را نزدیک گوش خود برده و تکان دهیم اگر صدا خوردن مغز پستـه ها به دیواره آمد یعنی مغز پـسته ها کوچک هستند و از کیفیت و مرغوبیت مناسب بر خوردار نیستند.
  2. یک مشت از آنها را مزه کنیم  مزه ی یک پـسته ی بو داده شده ی خوب بایستی فاقد بوی نشاسته باشد.(چرا که برخی ا فروشندگان در هنگام بو دادن مقداری نشاسته هم مخلوط ماده می کنند تا مغز ها را به دیواره بچسبانند)
  3. اگر مزه ی پسـته ها عادی به نظر می رسید به دنبال پلاستیک کوچک در بین کیسه های فروشی باشیم. این پلاستیک های کوچک شامل قرص هایی است که از بوی ماندگی و فاسد شدن پسـته جلو گیری می کنند.
  4. اگر همه چیز به نظر ما عادی و معمولی جلوه می کرد و از طعم و عطر پسـته مورد نظر راضی بودیم اقدام به خرید کنیم.

نکته های مهم: واقعیت امر این است که تشخیص کیفیت پسته حتی برای تاجران خشکبار نیز کاری سخت و پر خطر شمارده می شود. پس نمی توان به صرف ترفند بالا مطمئن بود که کیفیت محصول خریداری شده خوب باشد.

فرآوری مغز پسته در کشور

فرآوری مغز پسته در کشور

به طور کلی فرآوری پسته به دو قسمت فرآوری پسته تر و فرآوری پسته خشک تقسیم می شوند. فرآوری پسته تر که در مدت و زمان کوتاه برداشت و کشت محصول انجام می شود؛ شامل جداسازی پوست تر پسته و شستشو و جداسازی پسته های دارای عیب از محصول اصلی و در نهایت خشک کردن پسته می باشد. فرآوری پسته خشک نیز که در طول سال قابل انجام است شامل جدا سازی اشیاء خارجی (چوب و پوست استخوانی و خاک)، تفکیک و جداسازی پسته ناخندان از خندان، جداسازی پسته های معیوب و درجه بندی  آنها می باشد.

امروزه در کشور ایران شرکت های بسیاری در زمینه فرآوری پسته فعالیت می کنند که ابتدا با انتخاب محصول با کیفیت از تولید کننده محول مورد نظر را خریداری نموده و سپس با استفاده از دستگاه های پیشرفته آن ها را فرآورده کرده و سپس در بسته بندی های مرغوب بسته بندی نموده و متناسب به خواسته مشتریان خود در وزن های متفاوت، به بازار برای فروش عرضه نموده است.

قیمت روز مغز پسته در ایران چه میزان است؟

قیمت روز مغز پسته در ایران چه میزان است؟نرخ پسته امروز در ایران به قیمت خرید پسته از باغدار و یا به قیمت خرید پسته از کشاورز بستگی و ارتباط دارد، در واقع این محصولات بعد از خرید از کشاورز یا باغدار در مراکز بازار عرضه می شوند، در این مراکز انواع پسته رفسنجان و سایر پسته های مناطق دیگر وجود دارند و خریداران با مراجعه به این بازارها می توانند از قیمت روز مغز پسته اطلاع داشته باشند.

همچنین علاوه بر این مراکز خریداران می توانند با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی از انواع و اقسام قیمت روز پسته اعم از قیمت پسته زرند، قیمت خلال پسته، قیمت مغز پسته تواضع، قیمت پسته قزوین و حتی خرید پسته با پوست و … اطلاع داشته باشند و متناسب با نیاز خود محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند.

تولید مغز پسته در سایز های مختلف

تولید مغز پسته در سایز های مختلفاز تولید مغز پسته در سایزها و اندازه های مختلف می توانیم به این موارد اشاره نماییم پسته فندقی از نظر شکل و ظاهر نسبت به بقیه انواع پسته ریزتر و کوچک تر می باشند و مقداری از فندق بزرگتر می باشند و به علت اینکه پسته ریزی می باشد تعداد آن در یک کیلو بیشتر از سایر پسته ها می باشد در نتیجه برای آجیل اقتصادی تراست و بیشترین حجم را برای صادرات به خود اختصاص می دهد.

بهترین نوع پسته فندقی را می توان در زرند پیدا کرد. پسته احمد آقایی نسبت به فندقی کشیده تر و بزرگتر می باشد و دارای طعم  و مزه ی بسیار عالی می باشد و از نظر طعم خوشمزه ترین نوع پسته است و این نوع پسته فراوان ترین نوع پسته، به دلیل مرغوبیت پیوند است و برای آجیل پر مصرف ترین نوع پسته می باشد و بهترین نوع پسته احمدآقایی را می توان در منطقه نوق رفسنجان یافت.

پسته کله قوچی همانطور که از نام آن پیداست پسته کله قوچی پسته ای درشت و گرد می باشد و دارای طعم خاص خودش هم هست و چون اندازه آن بزرگ است توچین آن جلوه ی خاصی دارد و به آجیل شکل و ظاهر زیبایی می بخشد و بهترین نوع پسته کله قوچی در منطقه نوق رفسنجان یافت می شود پسته اکبری، پسته ای بسیار بزرگ و کشیده است و از نوع احمد آقایی کشیده تر می باشد و در بین انواع پسته ها دارای قیمت بیشتری است دست چین آن برای آجیل پرطرفدار است و از نوع پسته های مجلسی و لوکس است و بهترین نوع پسته اکبری در شهرستان انار و منطقه ی کشکوییه رفسنجان کشت و برداشت می شود.

فروش ارزان ترین مغز های پسته در کشور

فروش ارزان ترین مغز های پسته در کشور در مرکز خرید پسته، فروش ارزان ترین مغزهای پسته در کشور مربوط به مغز پسته دهان بسته می باشد و ارزان ترین مغز پسته مربوط به مغز پسته موشو و مغز پسته گندمی است همچنین با جستجو از فروشگاه های اینترنتی می توانیم از ارزانترین مغزهای پسته در کشور اطلاعات لازم را بدست بیاوریم بنابراین می توانیم  با خرید اینترنتی پسته ارزان و با قیمت مناسب را متناسب با نیاز خود خریداری نماییم. 

اگر شما از جمله خریداران مغز پسته سبز می باشد و قصد دارید هزینه ی زیادی برای خرید پسـته بپردازید، پیشنهاد می کنیم پسـته های خندان خام را انتخاب کنید. چرا که مزه و شکل و رنگ آنها ثابت است و با یک امتحان ساده متوجه کیفیت آن خواهیم شد. روش تشخیص پسته از روی پوسته مغز آن است. بنابراین در ابتدا به قسمت خندان پسته نگاه کنیم پوسته مغز باید کامل و به رنگ بنفش متمایل به قهوه ای و سبز دیده شود و خوردگی نداشته باشد و دهنه پسته نباید بیش از حد باز باشد.

فروش ارزان ترین مغزهای پسته در کشور از طریق نمایندگی های فروش و یا سایت های اینترنتی معتبر صورت می گیرد، در این روش ها فروش به صورت مستقیم و بدون واسطه و قیمتی مناسب تر انجام می شود و و امروزه به دلیل مزایای فراوانی که خرید اینترنتی توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

برند های بزرگ تولید کننده مغز پسته در ایران کدام اند؟

برند های بزرگ تولید کننده مغز پسته در ایران کدام اند؟از برندهای بزرگ تولید کننده مغز پسته در ایران می توانیم به مناطق شرق و جنوب شرق کشور از جمله کرمان، خراسان جنوبی و اصفهان اشاره نمود پسته در این ناحیه ها به دلیل شرایط آب و هوایی و استعداد خدادادی زمین دارای کیفیت بسیار بالا و مرغوبی می باشد.

برند های بزرگ تولید کننده مغز پسته در ایران، محصولات خود را به کشور های بزرگ صادر می نمایند تا علاوه بر ارز آوری به کسب و کار خود نیز رونق ببخشند. ایران همواره یکی از بزرگترین صادر کنندگان مغز پسته صادراتی بوده و توانسته در طول دوره ی صادراتی خود مشتریان زیادی را از سراسر ایران بدست آورد.

بازار مغز پسته در جهان ساختار انحصاری چند جانبه را داشته و ایران در این بازار می تواند به عنوان یک تولید کننده مسلط بر بازار، رهبری قیمت را به دست گیرد. در هرصورت ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده پسته در طول دوره صادراتی خود به طور مستمر نقش حاکم را ایفا می کند. به گونه‌ای که ایران جزء پنج کشور نخستی است که مغز پسته را به کشورهای مختلف حراج می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا