نرخ پسته فندقی رفسنجان

پسته فندقی رفسنجان با توجه به اینکه اکثرا عمده سفارش داده می شود و همچنین از نرخ مناسب تری هم بهره می برد به عنوان اولین رقم ارسالی به بازار های بین المللی از آن یاد می شود.
پسته فندقی رفسنجان از نظر نرخ در بازار همین شهر تعیین می شود یعنی چون بازار پسته در این شهر دایر است و خود آن نیز بزرگترین تولید کننده پسته در جهان می باشد توانسته مرجع نرخ گذاری نتنها پسته فندقی بلکه تمامی ارقام پسته شود.
در نرخ گذاری پسته عوامل زیادی دخیل است، منجمله تولید آن رقم در سال، عرضه و تقاضا و همچنین تحولات نرخ ارز، اما آنچه باعث شگفتی خیلی از مشتریان این محصول می شود این نکته است چرا نرخ ارز در قیمت پسته اثر می گذارد، دلیل این موضوع این است که پسته بالای 80 درصد آن صادر می شود و نرخ بین المللی آن بر اساس ارز دلار و یورو می باشد پس درنتیجه چون قرار داد های آن ارزی بسته می شود نوسانات نرخ ارز در قیمت پسته در بازار داخل اثر مستقیم می گذارد.

نرخ پسته فندقی ایران

با توجه به عواملی که ذکر شد نرخ پسته فندقی رفسنجان بسیار برای بازار های خارجی مهم و تعیین کننده است و عمده بخش صادرات پسته از سمت ایران به این رقم اختصاص دارد و خود این پسته هم یک مرجه برای قیمت گذاری انواع پسته های دیگر می باشد.
پسته فندقی انس پایین است یعنی عدد انسی آن بالاست و به عبارتی ریز می باشد و چون خریداران بین المللی با خرید یک مقدار پسته تعداد بیشتری بدست می آورند پس اکثرا این نوع پسته را تیه می نمایند و حتی همین موضوع سبب شده که کشاورزان ایران این رقم برای پیوند به درختانخود انتخاب کنند و عمده تولیدات پسته ایران به پسته فندقی اختصاص یابد.
منبع: بازار پسته فندقی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا