انواع مغز پسته ارزان قیمت

موشو، گندمی، دندونه، آب شور از انواع مغز پسته های ارزان قیمت هستند که در موارد بستنی سازی و شیرینی پزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
مهمترین فراورده ی محصول پسته مغز ان است. اما همین طور که پسته انواع مختلفی دارد مغز ان نیز دارای تنوع بسیار است.تفاوت انواع مغز پسته به اندازه، رنگ، درصد چربی، سالم یا شکسته بودن آن ها بر می گردد و با توجه به این معیار ها کاربرد هر یک نیز تغییر می نماید.

انواع مغز پسته در ایران
مغز های پسته را می توان به دو دسته کلی ارزان قیمت و گران قیمت تقسیم نمود. مغز های گران قیمت آن هایی هستند که دارای رنگ و رخ زیبا و سبز رنگ اند و و از ان ها برای تهیه خلال، مغز دو پوست سبز سوپر و … استفاده می شود و مغز های ارزان قیمت ان هایی که از نظر شکل ظاهری کوچکتر ، رنگ مغز روشن تر و … است.
مغز های موشو، گندومی، آب شور از نمونه های ارزان مغز پسته اند و در مواردی که چندان رویت مغز ملاک نباشد مورد استفاده قرار می گیرد اما مغز دندونه فرق می کند و می تواند کاملا سبز باشد و یا رنگ روشنی داشته باشد.

مغز پسته دندونه چیست؟
مغز پسته را برای این که مورد استفاده قرار دهند لازم است که حتما از داخل پوست سختش خارج کنند. برخی از پسته های دارای شکاف نیستند و در واقع دهان بسته می باشند که باید از فشار چکش برای شکستن پوست سختشان بهره برد در حین انجام این کار برخی مواقع ضربه وارد شده بیش از حد بوده و موجب خرد و شکسته شدن مغز می گردد به این مغز های تیکه ای و ریز در اصطلاح دندونه گفته می شود. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا