بازار خرید پسته کله قوچی آجیلی

کله قوچی از بهترین ارقام پسته آجیلی خندان محسوب می شود که خرید و فروش ان در بازار در روز های منتهی به سال به شدت افزایش پیدا می کند.
درمیان انواع پسته هایی که در ایران تولید می شوند نمونه های درشت و کشیده ی ان پر طرفدار ترین برای مصرف آجیلی هستند. از جمله ی پسته های درشت نمونه ی کله قوچی می باشد که با مغز درشت و درجه خندانی بالا شکل و ظاهر زیبایی را به اجیل می دهد که موجب جلب نظر مشتری و ترغیب ان ها به اتخاب و خرید این رقم پسته از میان سایر ارقام می شود.
به همین دلیل است که فروش پسته کله قوچی در بازار شب عید در سراسر کشور باالا بوده و طالبان زیادی دارد.

فروش پسته کله قوچی طعم دار
در بازار و به خصوص در مراکز عرضه و توزیع آجیل همه ی نمونه های مختلفی از انوع دانه ها، مغزیجات و پسته را به صورت خام و یا بوداده مشاهده می کنیم.
آجیل های بوداده را با استفاده از طعم دهنده های متنوعی چون نمک، فلفل، زعفران و … طعم دار می کنند. طعم نمکی و زعفرانی پسته کله قوچی یکی از پر طرفدار ترین هاست.

تبدیل پسته خام به شور
برای تبدیل پسته خام به شور امروزه از دستگاه های مکانیکی و مدرن استفاده می شود که هم سرعت بالا تری دارند هم حجم بیشتری از پسته را در بازه ی زمانی کوتاه تر برشته می کنند و هم اینکه کیفیت کار در ان روش بالا تر است. اما روش سنتی ای هم وجود دارد که معمولا این کار را خانم های باسلیقه و خانه دار انجام می دهند که در اینجا به شرح آن می پردازیم.
اول پسته خندان را داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم پس از چند دقیقه کمی رنگ پوست سخت پسته شروع به تغییر می کند حالا باید آب نمک و یا زعفران دم کرده ای را که از قبل اماده کردیم به ان اضافه کنیم و خوب هم زده تتا تمامی پسته ها به ان اغشته شود ( طی انجام مرحله ی آغشته سازی به آب نمک تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم) دو باره تابه را روی حرارت قرار داده و مرتب و به ارامی پسته ها را هم می زنیم تا کاملا خشک شوند اکنون پسته های بوداده و شور کرده ی خوشمزه ما اماده است می توانید نوش جان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا