بازار پسته بسته بندی رفسنجان

با ارائه پسته با کیفیت باغات رفسنجان به شکل بسته بندی می توان رضایت سطح بیشتری از بازار و مشتریان را جذب نمود.
با توجه به مرغوب بودن پسته رفسنجان می توان با رسیدگی های حین کشت و برداشت و نیز برنامه ریزی مناسب جهت توزیع و فروش این محصول نه تنها بازار های داخلی بلکه بازار کشور های خارجی را نیز از آن خود نمود.
شناخت نیاز و سلیقه مشتریان در داخل شهر ها و کشور های هدف، می تواند به روند افزایش آن ها را تسریع بخشد.
برای مثال چنانچه ما بدانیم مصرف کنندگان پسته اکبری گران قیمت شهر هایی چون تهران و تبریز و کشور های امارات و کویت هستند و یا برای صادرات به کشور های اتحادیه اروپا و انگلستان پسته فندقی حرف اول را می زند، سعی خود را معطوف به ارائه پسته با کیفیت و بسته بندی های مورد نظر آن ها می نماییم.


انواع بسته بندی رایج پسته


بسته بندی وکیوم پسته ایرانی

این نوع بسته بندی دارای دو سایز بزرگ و کوچک است، که سایز بزرگ آن را فله می نامند و مقادریر بالای 10 کیلو را شامل می شود، اما بسته بندی های وکیوم کوچک نیز وجود دارد که از چند گرم تا یک کیلو را در بر می گیرد.
این نوع بسته بندی یکی از بهداشتی ترین شیوه های بسته بندی است، که می تواند سلامت و کیفیت محصول را تضمین نماید.

بسته بندی پسته با کیسه گونی پلی پروپیلن

کیسه گونی هایی که برای این منظور مورد استفاده هستند، در دو نوع مات و شفاف موجود اند و در داخل کشور از گونی 200 گرمی سه خط برای بسته بنی و حمل پسته بین شهر ها استفاده می شود، اما برای صادرات با توجه به سفارش خریدار سایز و شکل بسته بندی تغییر می کند، برای مثال برای ارسال پسته به کشور های اروپایی چنانچه از گونی استفاده شود، باید حتما از نوع شفاف دارای لایه لمینت یا بدون آن باشد.


پسته بسته بندی شده با کارتن مقوایی

از کارتن های مقوایی که معمولا برای وزن 10 کیلو گرم از پسته طراحی شده اند، برای بسته بندی پسته های تازه و هم خشک استفاده می کنند.
پسته تازه پس از جدا شدن از خوشه با همان پوست نرم رویی در کارتن قرار داده می شود و باید سریع به محل مصرف برده شده و در آن جا توزیع گردد، در غیر این صورت پوست رویی پلاسیده و سیاه می گردد و طعم و رنگ مغز را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.
برای پسته خشک نیز معمولا به جای آنکه پسته ها را فله را داخل کارتن بریزند، ابتدا آن ها را وکیوم کرده و سپس در کارتن قرار می دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا