بسته بندی خلال سبز پسته

توجه یا عدم توجه به بسته بندی خلال سبز پسته چه اهمیتی دارد؟ فاکتور اصلی جهت برداشت پسته بصورت سبز کدام مورد است؟ پسته چگونه خلال شده و بسته بندی می شود؟
در صورت عدم توجه به بسته بندی خلال ها، فروش این محصول بطور چشمگیری افت خواهد کرد و جایگاه خود را چه در بازار داخلی و چه در بازار جهانی از دست خواهد داد. عدم توجه به بسته بندی و حتی رعایت نکردن میزان لازم در هر بسته باعث پایین آمدن کیفیت و رنگ خلال پسته و حتی تغییر شکل آن می شود. به این صورت که اگر نسبت به میزان خلال هایی که بسته بندی می کنیم دقت نداشته باشیم، مثلا بیشتر از اندازه در یک بسته قرار دهیم و بسته های سنگینی داشته باشیم خلال ها بعلت فشار ناشی از وزن یکدیگر که بر روی هم قرار می گیرند باعث می شود خلال ها خرد شده و شکل اولیه خود را از دست بدهند و نقطه مقابل آن یعنی اگر بسته ها سبک باشند و کمتر از حد مجاز داخل بسته ها قرار بگیرد به علت فاصله ای که بین خلال ها ایجاد می شود خیلی راحت بر روی هم میغلطند و باعث ساییدگی و پودر شدن خلال ها می شود.
بجز رعایت وزن در بسته بندی، رعایت استاندارد بین المللی در بسته بندی ها و مکانیزه شدن بسته بندی و همچنین طراحی شکل بسته ها و لوگوی آنها از عوامل موثر در فروش بهینه ی بسته بندی های خلال پسته می باشد.
فاکتور اصلی جهت برداشت پسته بصورت سبز چیست؟
مهمترین مسئله که باعث می شود مغز پسته به رنگ سبز تیره باشد برداشت پسته بصورت کال و در زمانی زودتر از موعد است. هر چه پسته دیرتر برداشت شود رنگ ان از سبز تیره به روشنی و نهایتا به زردی می گراید.
پسته های برداشت شده به کارخانه های تولیدی مجهز و پیشرفته فرستاده می شوند. در آنجا مغز سبز پسته را برای مدتی در آب قرار می دهند، دلیل این کار این است که پوست گلدار رویه مغز پسته از آن جدا شود و رنگ سبز مغز معلوم شود حالا پسته ها توسط دستگاه، به خلال های یک اندازه تبدیل می شوند. حالا که خلال های پسته آماده شده اند آنها را با دستگاه مخصوص وکیوم می کنند و بسته ها را جهت مصرف داخلی و صادرات به کشورهای خارجی وارد بازار می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا