بسته بندی انواع پسته به صورت مکانیزه

چرا بسته بندی انواع پسته به صورت مکانیزه دارای اهمیت بیشتری نسبت به بسته بندی دستی و سنتی دارد؟ چه معیارهایی را برای بسته بندی باید در نظر بگیریم؟
بسته بندی های سنتی و قدیمی امروزه بندرت مورد استفاده در صنعت بسته بندی پسته قرار می گیرد زیرا این نوع بسته بندی اصلا مورد استقبال قرار نمی گیرد و به نفع فروشنده و حتی محصول نخواهد بود. در روش های قدیمی عمر ماندگاری پسته کاهش میابد. امروزه همانگونه که علم پیشرفت کرده است تجار پسته هم دنبال راههایی برای هرچه بهتر بسته بندی کردن پسته می باشند. با رعایت نکات عمده در صنعت بسته بندی پسته بازار فروش و صادرات هم قویتر خواهد شد.
عدم دقت در بسته بندی باعث کاهش ماندگاری پسته و تغییر رنگ و حتی شکل آن می شود. در بعضی نمونه ها هم دیده شده که تولید سم افلاتوکسین باعث مردود شدن پسته و مرجوع شدن این محصول شده است. در بسته بندی مکانیزه حین عمل فرآوری سم تولید شده آزاد می شود و نهایتا محصول بدون سم بسته بندی می شود.


چه معیارهایی در بسته بندی باید در نظر گرفته شود؟

باید جهت رقابت با بازارهای دیگر، از بسته بندی های متنوع، زیبا استفاده شود به گونه ای که به ماندگاری محصول هم کمک کنند تا دچار افت و فساد نشود. باید مطالعه و شناخت کامل نسبت به مشتری داشته و بسته بندی را با توجه به سلیقه و هدف مشتری و بنا به خواسته ای که او از محصول پسته دارد طراحی شود. باز هم لازم به ذکر است که باید نوع بسته بندی و طراحی ظروف پسته با توجه به وزن و مسافت طی شده تا رسیدن به دست مصرف کننده را مورد اهمیت قرار بدهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا