تبدیل پسته آجیلی خام به شور

آیا می دانستید طعم شور یکی از پر طرفدار ترین مزه ها برای پسته بوداده آجیلی محسوب می شود؟ چگونه می توان پسته خام را به برشته تبدیل نمود؟
همه می دانیم که پسته یکی از محبوب ترین انواع خشکبار برای اجیل است و از ارقام مختلف ان برای این منظور استفاده می شود. به طور کلی پسته هایی را آجیلی می گویند که از حالت خام در امده باشند در واقع برشته شده اند برای اینکه طعم لذیذی تری به پسته بوداده بدهند با استفاده از طعم دهنده هایی چون نمک، زعفران، فلفل و سرکه ان ها را مزه دار می نمایند.
اما در میان مزه های مختلفی که امروزه رایج شده است طعم شور از پر طرفدار طرین ها می باشد که البته باید قدیمی ترین نیز باشد.

چگونه پسته خام را شور کنیم؟
طعم دار نمودن پسته در منزل کار چندان دشواری نیست و به اسانی می تواند انجم پزیرد. برای بوداده پسته می توان از فر، ماکروفر و حتی ماهیتابه و اجاق گاز نیز استفاده نمود.
ابتدا باید پسته های خندان را جدانموده و ان ها را با مخلوط آب و نمک و مقداری آبلیمو آغشته کنیم پس از ان بهتر است چند ساعتی به پسته ها زمان دهیم تا کمی خشک شود بهتر است برای اینکار پسته ها را داخل سینی بریزیم.
حال تابه را روی حرارت ملایم اجاق قرار داده و پسته ها را به داخل آن ریخته و به آرامی هم میزنیم تا به صورت یکنواخت همه ی پسته ها در معرض حرارت قرار گیرند و رطوبت موجود در ان ها تبخیر شود پس از انکه بوی برشته شدن پسته بلند شد تابه را از روی حرارت برداشته و پسته ها را داخل سینی پهن می کنیم تا خنک شود.
حالا پسته بوداده و شور ما آماده ی مصرف است.
البته می توان با استفاده از مقداری زعفران پسته زعفرانی نیز تهیه نمود که این نیز از طعم های بسیار رایج و پر طرفدار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا