تولید مغز پسته ارگانیک ایرانی

مغز پسته های خوب و درجه یک در چه شرایطی تولید می شوند؟ آیا میزان استفاده از پسته های ارگانیک در تولید مغز ها بالاست یا پسته های معمولی؟
تمام ارزش پسته در مغز آن نهفته است، چرا که برترین خاصیت های غذایی و دارویی در آن شناسایی شده و امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
این میوه دارای بالاترین بها در ایران است و با صادرات بهینه درآمد زایی خوبی از طریق آن صورت می گیرد.
از میزان تولیدات به ثمر رسیده بخشی با پوست و بخشی مغز شده راهی بازار های هدف می شوند، آنچه که مهم است کیفیت مغز ها و چگونگی فرآوری آن می باشد.

مغز پسته ارگانیک ایرانی

گفتنی است کشاورزی ارگانیک در سال های اخیر مطرح گردیده و زیربنای آن گذاشته شده است دلیلش را نیز باید در انواع بیماری هایی یافت که عامل بروزشان سم و کود های شیمیایی در حد و اندازه غیر معمول می باشد.
امروه کشت ارگانیک پسته هم رواج یافته تا این میوه مفید بیش از پیش ارزشش بالاتر رود، ایران وسیعترین باغ های پسته را داراست ولی کمترین پسته ارگانیک در آن تولید می شود، منظور از کشت ارگانیک محصولات عدم استفاده از هر گونه مواد شیمیایی در جهت رشد و پرورش درختان و محصولات می باشد.
لازم به ذکر است برخی باغ ها این روش کشت را آغاز کرده اند و با تولید سالم از نظر زیستی رتبه دار صادرات آن نیز شده اند.
زرندیه از برترین مراکز تولید پسته و مغز پسته ارگانتیک در کشور است که مشتریان اروپایی را به آن سمت سرازیر می کند.
خوشبختانه ایران به طور طبیعی و بدون سرمایه گذاری خاص از جنگل های انبوه پسته کوهی بهره می برد که توانسته گواهی ارگانیک بودن را دریافت نماید، از این رو مغز پسته جنگلی با برترین خواص و فرآوری شده به حالت های مختلف در چرخه خرید و فروش قرار می گیرند.

تولید مغز پسته درجه یک

مغز پسته ها در روال معمولی پس از خشک شدن میوه در پروسه ای کامل تولید می شوند، در تولید آنها تکنیک هایی کاربردی هستند که غالبا در راستای تولید بهداشتی و سالم آنها صورت می گیرد.
لذا همه مراحل برای جداسازی پسته های درجه یک از نوع پوک و نامرغوب طی می شود و بسار حائز اهمیت است که همه روال کار در زمان خود و بدون هدر رفت زمان انجام شود زیرا پسته دارای حساسیت بالا بوده و با عملکرد ضعیف امکان آلودگی قارچی در آن بالا می رود.

مغز پسته درجه یک

در تولید مغز پسته های درجه یک علاوه بر اینکه پسته های برتر از نظر کیفی انتخاب می شوند پروسه تولید با تجهیزات اتوماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی صورت می گیرد، لذا امکان مشاهده هر گونه مغز پسته بی کیفیت و آسیب دیده در آن به صفر می رسد.
خاطرنشان می شود به طور غالب با توجه به ظرفیت تولید پسته ارگانیک و قیاس آن با میزان تولید شده پسته معمولی، پسته های غیر ارگانیک با درصد بالایی به مغز پسته تبدیل می شوند.
مهمترین نکته پس از تولید و فرآوری که ممکن است مرحله برشسته سازی را هم بگذراند بسته بندی است که در عصر حاضر مورد توجه عمیق تولیدکنندگان می باشد.
منبع: بازار پسته ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا