خریدار پسته احمدآقایی مرغوب نوق

با توجه به مرغوب بودن پسته احمداقایی کشت شده در نوق، این محصول خریدار های زیادی را از سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.
منطقه نوق از توابع شهرستان رفسنجان است که به مانند ان مهمترین منبع درامدش از طریق کشاورزی محصول پسته می باشد.
بیشترین سطح زیر کشت باغات این منطقه به درختان پسته احمدآقایی اختصاص یافته که جز ارقام long به شمار امده و شکل ظاهری زیبایی دارد.
پسته احمدآقایی نوق بر بلند قد بودن ویژگی منحصر به فردی هم دارد که ان را به محصولی خاص و بی نظیر بدل ساخته است و آن رنگ مغز آن است.
در اصطلاح تجار مغز پسته احمدآقایی نوق گلدار و به رنگ قرمز ماتیکی بوده که زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است.
این رقم از بهترین نمونه های پسته آجیلی است و هر ساله علاوه بر خریدار های داخلی، حجم کثیری از ان برای صادرات به سایر نقاط دنیا در نظر گرفته می شود.

کشور های هدف برای صادرات پسته احمدآقایی
محبوبیت پسته اکبری در کشور های آسیایی بسیار بالا است و اکثرا طالب خرید آن هستنداز جمله این کشور ها می توان به روسیه، قزاقستان، ارمنستان و … اشاره نمود.
این رقم پسته خود دارای انس های مختلف و درجه کیفیت های گوناگونی می باشد و همین موضوع موجب تلرانس قیمت نمونه های مختلف آن در بازار می شود.
برای مثال برخی از کشور های آسیا ی میانه که تمایل به خرید پسته احمدآقایی ارزان دارند اقدام به خرید این رقم به صورت مخلوط طبیعی خندان و آب خندان می نمایند زیرا در غیر این صورت بازار ان ها کشش قیمت بالا را نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا