خرید پسته آجیلی درجه یک رفسنجان

اوج زمان خرید انواع پسته آجیلی درجه یک از سمت رفسنجان به دو تایم شب یلدا یا چله و همچنین ایام منتهی به عید نوروز بر می گردد.
پسته ها به طور کل به دو دسته ی صادراتی و آجیلی تقسیم بندی می شوند که نوع آجیلی به دلیل نرخ به نسبت بالایی که دارد، اکثرا در بازار داخل مورد استفاده قرار می گیرد.
اوج زمان خرید انواع پسته آجیلی از سمت شهر رفسنجان بزرگترین تولید کننده پسته ایران، در ایام ذکر شده می باشد و عمده این ارقام نیز پسته های کله قوچی، اکبری و احمد آقایی هستند که دارای مشخصات زیر می باشند:


پسته آجیلی غربال شده

پسته های خشک شده ی معمولی به صورت ریز و درشت هستند و همچنین دارای 5 درصد دهان بسته، وقتی محصول بخواهد به آجیلی تبدیل شود آنها را غربال می کنند که همه یک سایز و درشت باشند و سپس درصد دهان بسته و دهان چفت آن را پایین می آورند که به عنوان یک محصول مخصوص آجیل خود را بتواند مطرح کند و با توجه به عملیات ها قطعا به قیمت پسته مقداری افزوده می شود.

پسته آجیلی


پسته آجیلی دستچین

این نوع از پسته را می توان لوکس ترین نامید، زیرا پس از مرحله اول که غربال شدن است با استفاده از نیروی انسانی پسته ها را دستچین می کنند بطوریکه همان درصد پایین پسته های دهان بسته و دهان چفت در پسته دستپچین شده به صفر برسد.
با توجه به مشخصات ذاتی پسته رفسنجان این پسته ها مناسبترینند برای غربال کردن و دستچین شدن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا