خرید پسته احمد آقایی مرغوب نوق

در هنگام خرید پسته احمد آقایی نوق استان کرمان بهتر است که به ویژگی های منصر بفرد آن توجه کرد تا نمونه مرغوب و باکیفیت آن را تهیه نمود.
پسته احمد آقایی نوق استان کرمان دارای یک ویژگی های منحصر بفردی است که می توان حتی آنها را خاص نامید، مانند پوسته سفید رنگ استخوانی، مغز ماتیکی و گلدار و همچنین درشت بودن که کمتر پسته احمد آقایی برداشتی در دنیا این ویژگی ها را با هم یکجا داشته باشد.
نوق یا بهرمان، یک منطقه در نزدیکی شهرستان رفسنجان استان کرمان است که با توجه به خاک و آب و هوایی که دارد، معمولا تمامی ارقام پسته باکیفیت عالی در در آن برداشت می شود اما به هرحال نمونه پسته احمد آقایی نوق از همه بیشتر معروف تر است.
نوع دهن بست پسته احمد آقایی هم برای استفاده از مغز پسته و هم برای تولید پسته آب خندان از آن بهره می برند، که باز برداشتی های منطقه نوق مرغوب تر از نمونه های احمد آقایی دیگر است.

قیمت خرید پسته احمد آقایی نوق

در هر محصولی این موضوع صادق است که قیمت خرید نوع باکیفیت و مرغوب آن به نسبت بیشتر است و درمورد پسته احمد آقایی منطقه نوق کرمان نیز همین موضوع صدق می کند و هر پسته ای که قرار باشد بر روی آن قیمت گذاشته شود علاوه بر انس پسته به رویت آن نوجه خاصی می شود به طوریکه به عنوان مثال هرچه نوع احمد آقایی کشیده تر و ویژگی های رقم برداشتی نوق را داشته باشد قیمت خرید بالاتری می خورد.
از نظر کشاورزان کاشت و پیوند درخت احمد آقایی در حال حاضر با توجه به قیمت خرید پسته بصرفه شده است و همچنین با توجه به نیاز سرمایی که دارد و همچینن تغییرات آب و هوای کشور اکثر کشاورزان هم درختان قدیمی خود را به احمد آقایی تغییر پیوند می دهند.
منبع: بازار پسته احمد آقایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا