خرید پسته از کشاورز

از بزرگترین محاسنی که خرید پسته به طور مستقیم از کشاورز به دنبال دارد، دستیابی به نرخ های مناسب است.

برخی از محصولات کشاورزی مانند پسته ای که در بازار خرید و فروش می شود، حاصل یک سال زحمت کشاورز است، کشاورزی که تمام وقت و انرژی خود را صرف مراقبت از درختان باغ پسته نموده تا ظرف مدت زمانی کوتاه تقریبا یک ماهه محصول خود را برداشت نموده و به فروش رساند تا ضمن جبران هزینه هایش سودی را نیز آید شود.

اما پسته ای که در مغازه ها در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد چندین دست جا به جا شده و هر کس مبلغی به عنوان سود خود به قیمت آن می افزاید و این یکی از عمده ترین دلایل افزایش قیمت این محصول به ویژه در ایام پر فروش مانند شب عید است.

خرید پسته رفسنجان از کشاورز

خرید مستقیم پسته رفسنجان

حال اگر بتوان این محصول را با حذف واسطه ها مستقیما از کشاورز به دست مراکز توزیع پسته و آجیل رساند، می توان انتظار داشت تا قیمت مصرف کننده نیز کاهش چشم گیری یابد.
ضمن ارتباط با بازرگانی پسته داریس مستقر در شهر رفسنجان شما خریداران محترم پسته به صورت عمده می توانید این محصول را در نوع تازه یا خشک شده با نرخ مناسب خرید نمود.

خرید مستقیم پسته رفسنجان

قیمت خرید روز پسته قزوین

قیمت روز خرید پسته قزوین در حالت ایده آل باید توسط کشاروز تعیین شود اما چون بیش از 90 درصد کشاورزان عزیز فقط به حرفه کشاورزی مشغول هستند و در زمینه پخش و صادرات محصول پسته اطلاعات کافی ندارند این امر توسط شرکت های بازرگانی معتبر در زمینه پسته که هم تولید کننده هستند و بازرگان تعیین می شود که همین شرکت های بازارکانی هم بر اساس عرضه و تقاضا این امر را انجام می دهند.

بحث قیمت روز پسته بیشتر در سال 97 مطرح شد که نوسانات از روزانه به ساعت حتی تغییر کرد اما به لطف خدا این امر در سال 98 کمتر مشاهده شده است.

قیمت خرید روز پسته قزوین

فروش مستقیم پسته فندقی از کشاورز

یکی از بهترین روش های فروش برای پسته فندقی، فروش مستقیم از سمت کشاورز است که ایم امر سبب می شود قیمت پسته دچار تغییر و تحول چشمگیری نشود، اخما باز بحث بالا مطرح است چون خیلی از کشاورزان ما محصولات را به صورت محدود تولید می کنند و نمی توانند در طول سال پسته را به مشتریان خود عرضه کنند این امر بر دوش شرکت های معتبر افتاده است که فروش مستقیم پسته را در بازار انجام دهند.

بهترین زمان بر ای خرید و فروش پسته از سمت کشاورز در تایم های ابتدایی فصل برداشت است که می توان به وفور محصول در خواستی خود را با انواعه کیفیت های دلخواه خریداری نمود.

فروش مستقیم پسته فندقی از کشاورز

مرکز خرید انواع پسته با نرخ مناسب

مرکز خرید انواع پسته با نرخ مناسب فقط و فقط در استان ها و شهر های تولید کننده عمده پسته واقع شده اند و تنها بازار تهران از این واقع مستثنی گشته است.

از مهمترین شهر های تولید کننده پسته می توان به:

  • رفسنجان
  • کرمان
  • سیرجان
  • زرند
  • انار
  • یزد
  • دامغان
  • مشهد
  • سبزوار

اشاره نمود که هر کدام از این شهر ها خود از قطب های تولید کننده انواع پسته و دیگر فرآورده های آن بشمار می روند.

دلیل اینکه فقط و فقط بازار تهران از این امر جدا گشته است، پایتخت بودن آن و رجوع اولیه تمامی تجار های بین المللی به این شهر است که سبب شده نه فقط روی پسته بلکه روی بیشتر اجناس های به عنوان یک مرکز خرید بزرگ و عمده بحساب آید.

فرمول محاسب قیمت پسته دهن بست کله قوچی

قیمت پسته دهن بست همانند خود پسته نرخ گذاری می شود اما علاوه بر پسته چند پارامتر دیگر نیز در قیمت گذاری آن دخالت می کند.

مهمترین آن بحث میزان گرم مغز پسته دهن بست است که با استفاده از فرمول زیر قیمت آن مشخص می شود.

100 گرم پسته دهن بست کله قوچی وزن شده و سپس مغز آن را استخارج می کنند و دوباره مغز آن وزن می شود در بهترین حالت اگر میزان گرم مغز آن 50 گرم باشد در قیمت اولیه دهنبست هیچ تغییر ایجاد نمی شود، اما هرچه از میزان پایین تر باشد، قیمت دهن بست نیز کاهش پیدا می کند.

فرمول محاسب قیمت پسته دهن بست کله قوچی

سایت و کانال خرید و فروش انواع پسته

با رشد روز افزون فضای مجازی و اینترنت، سایت های و کانال های زیادی در امر پسته شرع به قیمت گذاری این محصول کرده اند باید توه داشت که بیش از 90 درصد این کانال ها و سایت ها فقط در فضای مجازی قدرتمند هستهند اما در واقعیت هیچحضور فیزکی در بازار ندارند پس بهتر است که اول از اصالت حضور فیزیکی آنها در بازار اطلاع کسب نمود و سپس از این سابت ها و کنال های خرید و فروش پسته، خریداری کرد.

برای اطلاع از اصالت این سایت ها و کانال ها می توان ابتدا آدرس دقیق آنها و همچنین درخواست نمونه جنس خود را کنند و اگر شرکت یا بازرگانی معتبری باشد به درخواست مشتری توجه و آن را اجابت می کند.

خرید مستقیم پسته شور

اولین و بزرکترین نکته در زمینه خرید پسته شور این است که قیمت آن نباید تفاوت چشمگیری به نسبت نوع خام کند مگر در یک نمونه از شور که به آن شور نمک زیر 1 درصد گویند که عمدتا هم برای صادرات از آن بهره می برند.

شرکت ها و بازارکانی های بزرگ و معتبر در خود سیستم شور کردن پسته موجود است که انواع پسته درخواستی خود مشتری را با توجه به نیاز خود پسته طعم دار و با انواع بسته بندی های فله آن را به فروش می رسانند.

گران و بهترین نمونه شور؛ شور نوع زعفرن طبیعی است که بیشتر برای بازار داخل از آن بهه می برهند و حتی این شور هم تاثیر چشنمگیری بر قیمت نهایی پسته نمی گذارد و تباید به نسبت نوع خام خیلی تفاوت کند.

دلیل مطلب های ذکر شده این است که خیلی از سود جویان با توجه به طعم دار بودن پسته آن را به قیمت بالاتر از نوع خام عرضه می کنند، که سبب شده این ذهنیت در مردم ایجاد شود که نوع طعم دار قطعا از نظر قیمت با نوع خام این تفاوت چشمگیر را دارد.

خرید مستقیم پسته شور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا