صادرات مغز پسته به فنلاند و آلمان

ویژگی های مغز پسته ای که برای صادرات به اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرد چگونه است؟ گواهینامه افلاتوکسین کدام منطقه ایران، برای کشور های فنلاند و آلمان معتبر است؟
مغز پسته یکی از مهنرین فرآورده های پسته بشمار می رود و درصد بالایی از صادرات غیر نفتی کشور ایران را تشکیل می دهد، این محصول برای صادرات به کشور های اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا هم به دو صورت کال دوپوست شده و همچنین مغز پسته فندقی به این کشور ها صادر می شود.
اولین و مهترین ویژگی مغز پسته ی صادراتی به کشور های نظیر فنلاند و آلمان این است که مقدار افلاتوکسین آن پایین و مورد نظر این کشور ها قرار گیرد و این امر سبب شده که حساسیت بر روی این محصول بالا رود.

گواهینامه معتبر مغز پسته برای اروپا
اتحادیه اروپا مسئولان بهداشتی خود را برای بررسی آزمایشگاه های ایران به این کشور فرستاده و با بررسی های انجام شده فقط گواهینامه های افلاتوکسین معاونت غذا و دارو 3 شهر برای آنها معتبر و مرجع است، که این 3 شهر عبارتند از تهران، رفسنجان و کرمان که به همین علت بیشترین میزان صادرات پسته و مغز پسته از سمت ایران به سمت کشور های اتحادیه اروپا مانند نروژ، فنلاند، آلمان و ایتالیا از شهر رفسنجان صورت می پذیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا