صادرات پسته فندقی بسته بندی به اروپا

پسته فندقی شور می توان یکی از روش های صادرات به صورت ارزش افزوده باشد و اتحادیه اروپا این نمونه را به صورت 1 درصد نمک و با بسته بندی کارتن بسیار سفارش می دهد.
اتحادیه اروپا از قدیمیترین مشتریان پسته فندقی شور و خام ایرانی بوده است، اما در ده های اخیر کشور امریکا این بازار سنتی را از ایران گرفته و توانسته جای پای خود را بسیار محکم کند اما به هر حال هستند، مشتریان در این منطقه از دنیا که از کیفیت و طعم پسته ایران لذت می برند.
پسته فندقی مخصوصا اتحادیه اروپا باید حتما از نظر افلاتوکسی چک شود، زیرا این اتحادیه و به خصوص کشور های مانند آلمان، ایتالیا، فنلاند، نروژ و فرانسه نسبت به این بیماری مرسوم خشکبار و پسته بسیار حساس بوده اند و قبل از هرگونه ارسال این رقم باید گواهینامه های مخصوص به افلاتوکسین آن گرفته شود و سپس اقدام به صادرات آن به این اتحادیه گردد.
عدد افلاتوکسن مجار برای اروپا 10 است که به عنوان بتا 1 و بتا 2 می شناسند و مجموع آن یعنی b1، b2، g1، g2 باید زیر 15 باشد ولی به دلیل رسیک بالای ارسال پسته به اروپا این عدد به مقدار پایین تر چک می شوند، که در گمرک مقصد دچار برگشت یا معدوم سازی نگردند.

بسته بندی فله پسته فندقی شور

بسته بندی های فله پسته فندقی شور شده به صورت کارتن و پلاستیک 10 کیلویی است و در موارد صادرات باید اول حتما پسته فندقی شور شده را ابتدا در پلاستیک ریخته شود و بعد آن را در کارتن های گذاشته و شیرینگ کنند، بدین صورت است که اتحادیه اروپا مجوز ترخیص این نوع بسته بندی را صادر می کنند.
در انواع فله پسته فندقی نوع بسته بندی معمولا به صورت کیسه گونی های 50 کیلویی و یا جامبو بگ های 1 تنی هستند که باز مرسوم ترین آنها برای صادرات به اتحادیه اروپا نوع جامبو بگ هستند که در گمرک مقصد بوسیله لیف تراک آن را جابجا می کنند.
منبع: بازار پسته فندقی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا