صادرات پسته و مغز ایرانی به آلمان

برای صادرات پسته و مغز ایرانی به آلمان باید از نمونه های مرغوب و بهداشتی و عاری از افلاتوکسین استفاده نمود.
با توجه به شرایط سختگیرانه ای که در گمرکات کشور های اروپایی از جمله آلمان نسبت به واردات مواد غذایی اعمال می شود ،تجاری که قصد صادرات پسته به آلمان و فرآورده های مختلف آن من جمله مغز را دارند، باید از محصولات باکیفیت با حدآقل میزان افلاتوکسین و عاری از میکروب ها و باکتری های استفاده کنند.
آلمان که یکی از عمده مصرف کنندگان پسته و مغز پسته ایران است، همواره حجم سفارش قابل توجهی را برای خرید به ایران می دهد که از طریق راه هایی هوایی و دریایی نسبت به ارسال آن ها اقدام می گردد.


انواع پسته صادراتی ایران کدامند؟

پسته های ایرانی به دلیل کیفیت بالای طعم و مزه و نیز شکل و اندازه در سراسر جهان زبان زد بوده و توانسته بیشترین حجم صادرات پسته در جهان را از آن خود کند، این در حالی است که کشور پیشرفته آمریکا از این منظر در رده دوم قرار می گیرد.
چهار رقم اصلی پسته ایرانی اکبری، احمد آقایی، کله قوچی و فندقی بوده که نمونه ی اول را تنها برخی از کشور های ثروتمند عربی سفارش می دهند و دیگر پسته کشیده یعنی احمد آقایی را بیشتر به صورت مخلوط طبیعی خندان و آب خندان به روسیه، ارمنستان، تاجیکستان و … میفرستند و فندقی را اروپایی ها و نیز کله قوچی را بیشتر چین تقاضا می دهد.
در میان صادرات مغز پسته ها، دوپوست کال را اروپاهی ها و به ویژه آلمان و ایتالیا از سفارش دهندگان عمده آن می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا