عرضه و فروش پسته صادراتی بسته بندی

برای فروش صادراتی پسته در بازار های جهانی عرضه ان با استفاده از بسته بندی های شکیل و مناسب شرایط بهتری را ایجاد می کند.
پسته که مهمترین محصول کشاورزی شهر رفسنجان است با توجه به کیفیت بالایی که دارد به صورت فله یا بسته بندی شده هر ساله توسط متقاضیان عرضه این محصول در شهر های مختلف خریداری می گردد.
در بازار های داخلی کشور و برای خرید و فروش عمده پسته بیشتر روش معامله ی فله مرسوم است و چنانچه بسته بندی ای هم باشد به بسته بندی با کیسه گونی های پلاستیکی معمولا ختم می شود. 
اما شرکتهای فعال در زمینه پسته به منظور جلب نظر خریداران خرده با استفاده از روش های متنوع این دانه ی روغنی خوشمزه را بسته بندی نموده تا ضمن شکیل بودن کاملا بهداشتی نیز باشد.
اهمیت استفاده از بسته بندی مناسب در فروش صادراتی پسته بسیار بیش از تجارت در داخل می باشد و این مساله باید از سوی تجار مورد توجه قرار گیرد.

چه روش هایی برای پسته بندی پسته وجود دارد؟
اگر بخواهیم روش های بسته بندی پسته را به دو دسته تقسیم کنیم شامل دو گروه  فله ای و کوچک یا گرمی می شوند. ما خود این گروه  ها شامل زیر مجموعه هایی می باشند که تاثیر بسزایی بر افزایش میزان فروش پسته دارد.

بسته بندی های فله ای بزرگ برای پسته
این شیوه ی بسته بندی تنوع چندانی نداشته و می توان ان را به بسته بندی با کارتن ده کیلویی، بسته بندی با کیسه گونی های پلی پروپیلنی تک لایه و یا دو لایه لمینت دار و بسته بندی با استفاده از وکیوم  خلاصه نمود.

نمونه های بسته بندی کوچک پسته کدام است؟
حسن بسته بندی پسته در ابعاد کوچک این است که از طریق ان ها می توان مستقیما در معرض دید مصرف کنندگان کشور خریدار قرار گرفت. این امر تاثیر بسزایی در تسریع سرعت برند سازی دارد.
بسته بندی کارتن مقوایی، ظرف های پلت، بسته بندی مقوایی با لایه لمینت شفاف، بسته بندی با لفافه الومینیومی و سلفونی و بسته بندی با وکیوم را می توان بهترین و مرسوم ترین نمونه های بسته بندی کوچک پسته دانست.

 قیمت انواع بسته بندی پسته صادراتی تحت تاثیر چه عواملی است؟
چندین عامل بر تعیین قیمت انواع بسته بندی های پسته ای که در داخل و خارج از کشور به فروش می رسد تاثیر دارد که مهمترین ان ها به شرح زیر است:
نوع بسته بندی: در میان روش های مختلفی که برای بسته بندی وجود دارد برخی از ان ها گران و برخی ارزان تر اند، مثلا ارزان ترین روش بسته بندی برای پسته گونی پلاستیکی می باشد و بسته بندی با قوطی فلزی یکی از گرانترین  ها است.
نوع پسته:نرخ ارقام مختلف پسته با توجه به اندازه، کیفیت و شکل ظاهری شان با یکدیگر فرق دارد از این رو بر قیمت نهایی یا به اصطلاح قیمت تمام شده پسته بسته بندی شده تاثیر بسزایی دارد.
بالتبع عوامل دیگری نیز در تعیین نرخ این محصول تاثیر گذار اند اما شاید بتوان دو عامل بالا را مهمترین ها بر شمرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا