فروش خلال پسته سبز صادراتی ایران

آیا به خلال پسته سبز می توان به عنوان یک محصول صادراتی نگاه کرد؟ سهم ایران در فروش این محصول در بازار های بین المللی چقدر است؟
کشورمان ایران از سال های خیلی دور جزو بزرگترین تولید کنندگان پسته در جهان به شمار می امده اما اخیرا ایالت کالیفرنیا امریکا به رقیبی سرسخت و قدرتمند برای این محصول کشورمان بدل شده است که سرانه تولید سالانه ی پسته در ان بیش از ایران است. ولی باز هم نام پسته ایرانی بر سر تجار و بازرگانان می چرخد زیرا ان ها بهتر از هر کسی می دانند که هیچ نوع پسته ای از نظر کیفیت تاب رقابت با ما را ندارد.
این محصول استراژیک سهم قابل توجهی در زمینه ارز آوری و افزایش درامد های غیر نفتی برای کشورمان دارد زیرا بیش از 80 درصد پسته تولید شده در ایران به همان شکل و یا به صورت فراوری شده از کشور خارج  و راهی بازار های بین المللی می شود.
یکی از اصلی ترین فراورده های پسته ایران خلال پسته می باشد که مصرف بالایی در صنایع غذایی دارد. رنگ و شکل خاص این محصول مهمترین عامل محبوبیت ان به شمار می رود به طوری که هر چه خلال پسته سبز تر و درشت تر باشد دارای عدد قیمتی بالا تری بوده و طرفداران بیشتری دارد.

صادرات خلال پسته ایران
ایران را می توان به عنوان مهمترین تولید کننده ی خلال پسته سبز در جهان معرفی نمود.خلال پسته تولیدی در این کشور با توجه به گرید بندی خاصی که برایشان در نظر گرفته می شود دسته بندی و صادرات می گردد. کشور های اروپایی و عربی را می توان از مهمترین خریداران خلال پسته ایرانی دانست.

خلال پسته سبز و مرغوب قزوین
قزوین به داشتن پسته هایی با جثه ی کوچک و مغز سبز رنگ معروف است برای تولید خلال پسته مناسب می باشد. خلال پسته قزوین بهترین رنگ را در مقایسه با سایر خلال های تولید شده در ایران داشته و به دلیل اندازه ی کوچکی که دارد به آن خلال پسته سوزنی نیز می گویند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا