فروش خلال پسته مرغوب

آیا تنها خلال پسته مرغوب و با کیفیت بالا جنبه صادراتی دارد؟ قیمت فروش خلال پسته را چه چیزی تعیین می کند؟
خلال پسته همچون دانه این میوه دارای ابعاد صادراتی قابل توجهی است، و کشور های زیادی متقاضی خرید آن هستند.
مرسوم است که می گویند خلال پسته ای جنبه صادراتی دارد، که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اما این مساله همه جا صدق نمی کند و خلال پسته ی مورد پسند هر کشور با توجه به معیار های قیمتی، اندازه و رنگ آن سنجیده و انتخاب می شود، در واقع مرغوب بودن به معنی مورد پسند بودن نیست، بنابراین این واژه برای هر مشتری تعاریف متفاوتی دارد.
کشور های هند، عراق، لبنان و عمان خلال پسته با قیمت ارزان و کیفیت متناسب با قیمت را مرغوب دانسته و اما کشور های عضو اتحادیه اروپا نمونه های رنگ سبز و عاری افلاتوکسین را مرغوب می نامند.
تجارت خلال پسته به کشور هایی چون چین و هنگ کنک که در شرق آسیا واقع شده اند، جریان دارد و تمایل آنها ای است که بهترین کالا را با قیمت ارزان دریافت کنند.


انواع خلال مغز پسته صادراتی

آنچه موجب بیان شدن انواع برای خلال پسته می شود، اختلاف در درجه ی رنگ آن ها است و برعکس دانه پسته، کمتر به اندازه آن توجه می شود.
هر چه رنگ سبز خلال روشن و یک دست تر بوده، با ارزش تر است و خلال هایی که از قسمت میانی کم کم آثار زردی در آن ها نمایان می شود، بسته به همین میزان رنگ زرد قیمت پایین تری دارند.
به طور کلی خلال پسته را از پسته های رسیده و سبز رنگ تولید می کنند، که در این بین خلال های مربوط به قزوین شهرت جهانی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا