فروش عمده ارقام پسته رفسنجان

فروش و صادرات عمده ی ارقام مختلف پسته تولیدی در رفسنجان هم زمان با پایان فصل برداشت پسته به اوج خود می رسد.
رفسنجان یکی از شهر های استان کرمان است که به واسطه ی تولید محصول کشاورزی بسیار محبوب پسته شهرت جهانی پیدا کرده است.
درختان پسته برای رشد و ثمر دهی نیاز به شرایط اب و هوایی گرم و خشک داشته که این شرایط در استان های کرمان، یزد و خراسان برای این محصول مهیا می باشد.

فصل برداشت پسته
فصل برداشت پسته مدت زمانی حدود یک ماه و نیم است که از نیمه شهریور آغاز و تا پیش از پایان مهرماه در برخی نقاط به طول می انجامد که در این بازه ی زمانی کلیه ی مراحل چیدن، پوست گیری، شستن، خشک کردن و کیسه و انبار نمودن باید انجام شود تا پسته تحت تاثیر عوامل محیطی قرار نگرفته و خواص و کیفیتش حفظ گردد.

خواص پسته تازه
از جمله دلایلی که موجب می شود تا میزان خریداران پسته زیاد باشد بخاطر خواص زیادی است که این میوه دارد.
این دانه ی روغنی منبع غنی ای از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه b  و آهن است. بسیار خون ساز بوده و در درمان بیماری های گوارشی نیز موثر است.
طبع پسته گرم است و به صورت پسته خام  یا بوداده و شور به صورت اجیلی و یا در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین ارقام پسته صادراتی رفسنجان
تنوع پسته تولید شده در رفسنجان زیاد است اما 4 نمونه از پسته های ان به قدری با کیفیت است که جنبه ی صادراتی داشته و در بازار های جهانی متقاضیان زیادی دارد. انواع این پسته ها به شرح زیراست:
اکبری
احمدآقایی
فندقی
کله قوچی

صادرات پسته به کشور های عربی
کشور های عربی حوزه ی خلیج از مهمترین وارد کنندگان پسته ایرانی محسوب می شوند که مقصود ان ها از خرید این محصول نه تنها رفع نیاز مصرف خودشان است بلکه اقداماتی را جهت صادرات مجدد ان به صایر کشور ها نیز انجام می دهند. کویت و امارات شاخص ترین ان ها هستند.

پسته صادراتی به چین
پسته صادراتی به چین معمولا از نمونه های ارزان قیمت انتخاب می شود که فندقی یکی از انواع ان است اما به تازگی نیز این کشور اقداماتی را جهت خرید پسته های دهان بسته از ارقام قیمت بالا یعنی اکبری و احمد آقایی نیز انجام داده و پس از وارد نمودن این رقم پسته به کشور خود اقدام به خندان نمودن ان از روش های مکانیکی و یا اب خندان می نماید.پسته آب خندان نسبت به پسته طبیعی خندان قیمت مناسب تری دارد.

صادرات پسته به آلمان
کشور های اروپایی از جمله آلمان از خریداران اصلی پسته و فراورده هایی چون مغز پسته سبز و خلال پسته ایرانی می باشند.
در میان انواع پسته نمونه ی فندقی پر طرفدار ترین رقم در بین تجار این کشور ها است. البته لازم به ذکر است به دلیل سختگیری های بسیاری که برای واردات مواد خوراکی به ان ها اعمال می شود کار در این زمینه بسیار سخت است زیرا بار پسته ارسالی باید دارای گواهینامه ی حد مجاز افلاتوکسین باشد و چنانچه درصد افلاتوکسین ان از مقدار تائید شده تجاوز کند بار یا اجازه ی ورود نمی یابد و یا اینکه به طور کامل معدوم می گردد.

روسیه خریدار پسته ارزان قیمت صادراتی

روسیه و همسایگان ان چون ترکمنستان و تاجیکستان مانند اکثر کشور های اسیایی تمایل به خرید پسته های درشت دانه یعنی اکبری و احمدآقایی دارند اما از انجایی که قیمت پسته این ارقام بالا می باشد بازرگانانی که در این زمینه فعال هستند آن را به صورت میکس و مخلوط از نمونه های آب خندان و طبیعی خندان خریداری می نمایند.

شرکت پسته داریس رفسنجان
با توجه به این که رفسنجان مهد تولید پسته جهان است شرکت و مجموعه های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند بی شک همکاری با شرکت های فعالی که درهمان شهر حضور دارند شرایط بهتری را برای تامین سفارش مشتریان در کوتاه ترین زمان دارند و می توانند کیفیت بالا تری را نیز ارائه دهند.
مجموعه بازرگانی پسته داریس در این شهر واقع شده و یاری رسان شما در جهت فروش و صادرات پسته و فراورده های ان در حجم های عمده و خرده می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا