فروش مغز پسته بستنی

مغز پسته از جمله مواد اولیه مهم در صنایع غذایی مانند بستنی سازی به شمار می رود که معمولا مغز های با نرخ ارزان، برای طعم دار کردن بستنی به فروش می رسند.
مغز پسته یکی از مهمترین فرآورده های پسته است، که مصرف بسیار بالایی در بازار های داخل و خارج از کشور دارد.
از این ماده به عنوان یک طعم دهنده طبیعی در تهیه انواع شیرینیجات، بستنی، دسر و حتی برخی از غذاها ی سنتی و فست فود مانند تهیه سوسیس و کالباس بهره میبرند.
طعم پسته ای در میان بستنی مردم محبوبیت بسیاری دارد و با انکه طعم های جدید بستنی امروزه به وفور توسط تولید کنندگان عرضه می شود، اما بستنی سنتی مغز پسته ای جایگاه خود را حفظ کرده است.
مغز پسته مورد استفاده در موارد بالا می تواند از انواع سبز و یا معمولی باشد، که معمولا در موارد تزییناتی از نمونه ی سبز رنگ و در موارد دیگر که به صورت مخلوط از ان استفاده می شود، از نمونه های ارزان قیمت خرد و لپه شده بهره می برند.


فروش انواع مغز پسته

کیفیت بالا ی مغز پسته ی ایرانی موجب شده تا انواع صادراتی آن فروش بالایی را در سایر کشور های جهان به خود اختصاص دهند.

مغز پسته معمولی

منظور از مغز پسته معمولی مغز هایی است که از پسته رسیده استخراج می شود. این نوع مغز را معمولا از شکستن پسته های دهان بسته و یا پوست گیری انواع پسته نخودو به دست می آورند.
مغز پسته معمولی ممکن است متعلق به هر یک از 4 رقم پسته باشد و مانند خود پسته برای مصرف آجیلی به صورت بوداده و طعم دار مصرف شود.
از دیگر موارد استفاده از این نمونه مغز تهیه پودر پسته سبز چمنی است.

مغز پسته کالک

منظور از پسته کالک پسته ای است که هنوز به درستی نرسیده و زودتر از موعد از درخت چیده شده تا از مغزش استفاده شود.
مغز کالک دارای پوسته نازک سفید رنگ و رنگ گوشته سبز رنگ بوده که همین سبز بودن آن را به محصولی منحصر به فرد برای کاربرد و تزئیین در صنعت شیرینی پزی تبدیل کرده است.
از نظر صادراتی مغز کال به نسبت مغز پسته معمولی حجم سفارش کمتری دارد، اما به هر حال برای کشور سود آور است و باید مورد توجه قرار گیرد.
قیمت خرید و فروش مغز پسه کال نیز به نسبت انواع دیگر بیشتر است، که این گران بودن تنها دو دلیل دارد یکی برای رنگ آن و دیگری این که چون کشاورز آن را قبل از رسیدن کامل یعنی هنگامی که بسیار سبک است از درخت جدا می کند، برای جبران زیان این کار ناچار است آن را با قیمت بالاتری عرضه نماید و معمولا کمتر کشاورزی راضی به این کار می شود از طرفی تقاضا برای آن بالا بوده و همین موضوع سبب ارائه نرخ های بیشتر برای آن می گردد.
قم و آذربایجان از مهمترین استان های مصرف کننده ی عمده این نوع مغز در کشور اند و در بین کشور های خارجی نیز می توان به نام های آلمان و امارات اشاره نمود.

مغز پسته کالک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا