فروش پسته خشک رفسنجان

برای اینکه پسته خشک و خام رفسنجان زیاد تقاضا دارد، بیشتر به صورت فله این نوع از پسته به فروش می رسد.
پسته در رفسنجان به چندین صورت عرضه می شود، که مهمترین آن پسته خشک شده است و اکثر سفارشات داخلی و خارجی این محصول برای پسته خشک و خام می باشد، در نتیجه میزان فروش آن از همه انواع دیگر بالاتر است.
در این میان باید پسته خشک را شناخت، زیرا اگر به طور کاملا خشک نشده باشد، زمینه بروز آفت و فاسد شدن آن را مهیا می کند.


چگونه پسته را خشک می کنند؟

پس از رسیدن پسته در رفسنجان باید سریع نسبت به چیدن و خشک نمودن آن اقدام نمود، اما مراحل انجام این کار چگونه است؟
در اینجا به بررسی روش سنتی می پردازیم، ابتدا با استفاده از دستگاهی به نام چرخ پسته پوست کن، پوست نرم و صورتی رنگ را از آن جدا نموده و سپس برای زدودن کثیفی و احتمالا بخشی از پوست تازه که روی پسته باقی مانده، آن را در سطل های خیلی بزرگ آب ریخته تا شسته شوند و آن ها را بر اساس میزان مغزی که دارند به سه دسته پوت، رو آبی و ته آبی تقسیم کنند، حال باید پسته را خشک نمود در روش سنتی که الان داریم آن را بیان می کنیم، پسته را با سبد از آب خارج ساخته و در فضای باز، زیر تابش نور مستقیم خورشید قرار می دهند و بین 48 تا 72 ساعت به آن زمان می دهند تا رطوبت آن گرفته و در اصطلاح پسته خشک شود.
این روش در حال حاضر روبه منسوخ شدن است، زیرا با توجه به آمدن دستگاه های تمام مکانیزه به آسانی می توان خیلی از مراحل را خذف نمود و همچنین مقدار رشد باکتری زهرابه ای عامل اصلی افلاتوکسین را نیز با این روش کاهش داد.


چرا پسته را خشک می کند؟

به طور کلی زمان ماندگاری پسته تازه خیلی کم است و برای اینکه بتوان مانداری آن را در مدت زمان طولانی افزایش داد باید آن را با استفاده از دستگاه های مدرن و یا روشی که در بالا به آن اشاره شد، خشک کنند.
روش های شناسی پسته خشک در حال حاضر می توان با دستگاه های رطوبت سنج اندازه گیری کرد و یا با شکستن یک پسته از میزان خشک بودن آن اطمینان حاصل نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا