قیمت انواع پسته خام و خشک سیرجان

پسته خشک سیرجان به صورت خام برای صادرات مناسب تر است یا بوداده؟ چه معیار هایی برای تعیین قیمت انواع این پسته مطرح است؟
صادرات محصولات کشاورزی یکی از مهم ترین فعالیت هایی است، که دولت در دستور کار خود قرار داده تا بتواند روند اقتصاد وابسته به نفت و فرآورده های نفتی را تا حد ممکن کاهش دهد.
با توجه به اب و هوای مناسب و چهار فصل بودن ایران موقییت خوبی برای پیشبرد این هدف محیا شده است.
برای موفقیت در امر صادرات معمولا سعی بر آن است، تا از تولیدات با کیفیت استفاده شود، تا سبب شناخته شدن و ماندگاری نام کشورمان در آن زمینه گردد.
پسته یکی از مهمترین محصولات تولید شده در ایران است که برای رشد و ثمر دهی شرایط خاصی را می طلبد، که خدا را شکر آب و هوای مناطق گرم و نسبتا خشک کشورمان مانند سیرجان، موجب تولید انواع پسته های مرغوب و باکیفیت شده است.
شهرستان سیرجان از مهمترین تولید کنندگان پسته خام و خشک در استان کرمان است و با توجه به کیفیت بالای انواع پسته آن، محصولش برای صادرات بسیار مناسب است.


صادرات پسته خام یا بوداده

اولا اینکه برای صادرات این محصول از پسته خشک استفاده می شود، زیرا پسته تر که دارای پوست نرم است، ماندگاری چندانی ندارد.

پسته خشک
از سوی متقاضیان به هر دو شکل بوداده و یا خام سفارش داده، که البته ارسال آن ها با استفاده از بسته بندی های متنوع کوچک و یا فله صورت می پذیرد.


تفاوت قیمت پسته خام با شور

پیش از طعم بخشیدن به پسته آن را با استفاده از حرارت بوداده می نمایند، این کار به شکل سنتی در خانه ها و یا با استفاده از دستگاه های مخصوص به صورت صنعتی و در حجم بالا صورت می گیرد.
پس از برشته کردن پسته برای خوشمزه تر کردن آن از طعم دهنده های متفاوت مانند نمک، زعفران، فلفل، سبزیجات، سرکه و … استفاده می شود.
البته طعم شور یکی از قدیمی ترینان ها است، که با افزودن مقداری آب نمک و جوهر لیمو به پسته مهیا می شود.
تفاوت قیمت خرید و فروش پسته خام با بوداده به آن میزانی است، که جبران هزینه و زمان تلف شده برای برشته کردن پسته را در بر گیرد و این اختلاف قیمت خیلی زیاد نمی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا