قیمت پسته خشک احمداقایی

قیمت پسته احمداقایی یا هر رقم دیگر در صورت خشک و یا ترو تازه بودن تفاوت فاحشی را دارد.
پسته در دسته ی محبوبترین خشکبار جهان جای می گیرد که به عنوان یک خوراکی خوشمزه مورد استفاده اقشار مختلف جامعه و با هر گروه سنی ای می باشد.
زمانی که پسته را از درخت برداشت می کنند مغز ان دارای رطوبت بوده و همپنین یک پوست صورتی رنگ بر روی پوست سختش قرار دارد در این حالت به ان پسته تر یا پسته تازه می گویند.
پسته تر را مدت زمان زیادی نمی توان نگهداری نمود و عمر ان کوتاه است اما چنانچه آن را با بکارگیری روش های درست خشک نمود می توان ماندگاری ان را تا چندین ماه افزایش داد.
در واقع عمده ی پسته ای که ما در بازار می بینیم و یا به عنوان پسته آجیل مورد استفاده قرار می دهیم از نوع خشک است.
پسته ی احمداقایی در بین سایر ارقام پسته محبوب ترین نمونه آجیلی در ایران و کشور هایی چون روسیه و ترکمنستان می باشد.

طرز خشک کردن پسته خام
برای خشک کردن پسته تازه که در واقع خام نیز می باشد دو روش اصلی وجود دارد که هر دوی انها امروزه کاربردی است و در مناطق مختلف کشور بسته به شرایط و امکانات موجود به کار می رود.
روش سنتی این است که پسته را در ترمینال های ضبط پسته در مقابل تابش مستقیم نور افتاب قرار داده تا رطوبت ان گرفته و خشک شود. و روش دوم این است که با استفاده از دستگاه های مدرنی به نام دستگاه خشک کن رطوبت موجود در ان تبخیر گشته و پسته کاملا خشک شود.

شرایط نگهداری پسته
پس از خشک کردن پسته باید ان ها را در جای خشک و خنک نگهداری نمود تا از گزند اسیب هایی که گرما بر ان ها می گذارد در امان بمانند.
لازم به ذکر است که قرار گیری بیش از اندازه ی پسته در مقابل نور خورشید نیز موجب کاهش کیفیت ان می شود.
انبار های سرپوشیده و دارای سیستم تهویه ی مناسب محل خوبی برای نگهداری پسته به مدت طولانی می باشند.
در داقع می توان بیان داشت که دلیل عمده تفاوت قیمت فاحش پسته تر و خشک همین فرایند هایی است که صورت می پذیرد تا پسته از ان حالت خارج شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا