قیمت پسته درجه یک عمده

قیمت پسته درجه یک عمده معمولا به بازار مصرف کننده و عرضه و تقاضا و همچنین قیمت روز دلار بستگی دارد. معمولا قیمت پسته به هنگام برداشت ، ارزانتر از ماه های بعد از برداشت است. البته نوع پسته هم در قیمت آن دخیل است، برای مثال پسته اکبری و پسته کله قوچی نسبت به سایر پسته ها گران تر هستند.

قیمت پسته درجه یک عمده

آشنایی با انواع پسته درجه یک

آشنایی با انواع پسته درجه یک محصول پسته از لحاظ کیفیت، طعم، رنگ مغز، درشتی، ریزی، تیرگی، روشنی و رنگ پوست در نواحی مختلف کشورمان با نام های گوناگونی شناخته می شوند.

علاوه بر این مشخصات، محل تولید پسته نیز از نظر کیفیت در قیمت این محصول موثر است.

انواع پسته های درجه یک موجود در بازار به شرح زیر میباشد:

پسته ممتاز

پسته کله قوچی

پسته فندقی

پسته قزوینی

پسته بادامی

پسته سفید نوق

پسته احمدآقایی

پسته خنجری دامغان

پسته شاه پسند دامغان

ارزش غذایی پسته درجه یک

ارزش غذایی پسته درجه یک پسته اعم از بو داده، بادام زمینی یا حلب که به آن فندق یا پسته نیز می گویند، مغزهای مغذی و پرطرفداری هستند که به دلیل داشتن مواد مغذی، ارزش غذایی و فواید بسیار زیاد برای بدن، جایگاه ویژه ای در میان تنقلات سالم به خود اختصاص داده اند.

پسته سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف از جمله فیبر، پروتئین، چربی‌های سالم، پتاسیم، مس، ویتامین B6 و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. به دلیل چربی های غیر اشباع موجود در آن ها، غذای دوستدار قلب محسوب می شود.

ارزش غذایی پسته نسبت مواد مغذی موجود در 100 گرم پسته خام به شرح زیر است:

پسته خام (100 گرم)کالری

562 پروتئین

20.3 گرم کربوهیدرات

27.5 گرم شکر

7.7گرم فیبر

10.3 گرم چربی

45.4 گرم

پسته چقدر کالری دارد؟

هر پسته با وزن حدود 0.7 گرم حاوی 4 کالری و هر اونس پسته با وزن 28.3 گرم حاوی 159.3 کالری است، علاوه بر این: کالری پسته خام (100 گرم): 562 کالری پسته سوخاری شور (100 گرم)

ویتامین ها و مواد معدنی پسته پسته آجیل غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است، از جمله:

ویتامین B6؛ ویتامین مهمی برای سلامت و عملکرد مغز است و به تنظیم بی خوابی کمک می کند. 30 گرم پسته حاوی 0.5 میلی گرم ویتامین B6 است و 40 درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.

فسفر؛ فسفر یک ماده معدنی ضروری برای رشد بافت های بدن است و مصرف روزانه 30 گرم پسته حدود 15 درصد از نیاز بدن به این ماده مغذی را برطرف می کند.

تیامین یا ویتامین B1 که در فرآیند تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی نقش دارد و برای عملکرد اندام های مهم بدن از جمله قلب، ماهیچه ها و سیستم عصبی ضروری است. 30 گرم پسته خام 18 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.

مس. این ماده معدنی حیاتی برای عملکرد صحیح بدن است و کمبود آن می تواند به سلامت قلب آسیب برساند. 30 گرم پسته 20 درصد نیاز بدن به این ماده را تامین می کند.

پسته سرشار از پتاسیم، کلسیم و بسیاری از مواد معدنی مهم دیگر است که برای سلامت قلب و کاهش فشار خون بسیار مهم هستند.

جالب است بدانید که 30 گرم پسته خام حدود 308 میلی گرم پتاسیم دارد که بیشتر از پتاسیم موجود در نصف یک موز بزرگ است.

سایر ترکیبات گیاهی پسته حاوی ترکیبات گیاهی مختلفی است که در واقع رنگ قسمت های مختلف آن نشان دهنده نوع ترکیبات گیاهی موجود در آن است. به عنوان مثال، رنگ سبز و زرد این آجیل ها نشان دهنده وجود دو نوع کاروتنوئید به نام های لوتئین و ساکسانتین است که هر دو برای سلامت چشم بسیار مهم هستند و پوست لطیف بنفش اطراف آنها نشان دهنده وجود آنتوسیانین های موجود در انگور است. پسته همچنین دارای بالاترین میزان استرول گیاهی در میان آجیل است.

پسته دارای چه میزان کربوهیدرات است؟

30 گرم پسته معادل 49 پسته حاوی 8 گرم کربوهیدرات است. تا همین اواخر پسته و سایر انواع آجیل را غذاهای سرشار از چربی می دانستند، به طوری که بسیاری از مردم از خوردن آن ترس داشتند، اما در سال های اخیر به لطف پیشرفت علم پزشکی، نوع چربی موجود در رژیم غذایی با توجه به آن مشخص شده است.

30 گرم پسته حاوی 14 گرم چربی کل است که 1.5 گرم آن چربی اشباع، 4 گرم چربی تک غیراشباع و 7 گرم چربی غیراشباع چندگانه است. پسته در مقایسه با سایر آجیل ها جزو کم چرب ترین هاست و چربی های سالم موجود در آن فواید زیادی برای سلامتی دارد.

شاخص گلیسمی پسته چقدر است؟

پسته نیز مانند سایر مغزها دارای شاخص گلیسمی پایینی است. ارزش غذایی پسته شور برخی از مواد مغذی موجود در 100 گرم پسته بوداده، شور و خشک به شرح زیر است: ارزش غذایی پسته شور (100 گرم)

کالری 564

پروتئین 21

گرم کربوهیدرات 28.7

گرم شکر 7.7

گرم فیبر 9.9

گرم چربی 44.8 گرم

خوردن پسته در بارداری چه خواصی دارد؟

خوردن پسته در بارداری چه خواصی دارد؟ فواید پسته برای زنان باردار

پسته از آنجایی که حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و مواد مغذی زیادی مانند فیبر رژیمی، ویتامین E، اسید آرژنین و استرول‌های گیاهی است، غذای مناسبی برای زنان باردار محسوب می‌شود. همچنین این مواد مغذی به کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک می‌کنند.

شایان ذکر است که این محصول به دلیل داشتن فولات و پروتئین گزینه خوبی برای زنان باردار است و مصرف مکمل های اسید فولیک و فولات در دوران بارداری به زنان باردار توصیه می شود تا به کاهش آن کمک کند. در کاهش خطر ناهنجاری ها و نقایص مادرزادی در جنین که به ویژه بر رشد مغز و ستون فقرات تأثیر می گذارد.

پسته همچنین حاوی پروتئین و فولات، علاوه بر فیبر غذایی، پتاسیم، آهن و کلسیم است. این عناصر برای رشد مناسب جنین مهم هستند. و ایمونولوژی بالینی در سال 2012، که مصرف آجیل، از جمله بادام زمینی و پسته در دوران بارداری، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های آلرژیک در کودکان را کاهش دهد.

مرکز پخش پسته درجه یک عمده

مرکز پخش پسته درجه یک عمده در ایران مرکز توزیع پسته درجه یک، تهران میباشد. خرید و فروش این محصول به صورت عمده اغلب در تناژهای بالا صورت می گیرد. بهترین پسته عمده مرغوب با انواع مختلف در بازار پسته تهران با قیمت مناسب موجود است.

در تهران مراکز و مراجع مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند اما به علت حجم بالای خرید و فروش این محصول و رقم های بزرگ حاصل از معامله توصیه می شود که برای سفارش پسته درجه یک از مراکز معتبر و باسابقه در این حوزه اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا