نرخ بازار پسته خندان خشک سیرجان

نرخ خرید پسته خشک با تازه در بازار چه تفاوتی دارد؟ آیا پسته خندان خشک سیرجان کیفیت لازم برای صادرات را دارا است؟
پسته تازه هنگامی که از درخت چیده می شود، دارای پوسته گلبهی رنگی است، که سبب حفظ رطوبت آن می گردد و تا زمانی که این پوسته از آن جدا نشود، پسته در شرایط مشخص تازگی خود را حفظ کرده در این حالت به آن پسته تر می گویند، اما پسته به این شکل مدت زمان زیادی ماندگاری نداشته و از آن جایی که پسته از جمله خوراکی هایی است که در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد باید با انجام کار های لازم خشک گردد.
انجام این کار نیاز به طی مراحلی دارد که همه ی آن ها در ترمینال های ضبط پسته از مرحله پوست گیری تا شستشو و خشک کردن را شامل می شود.


چگونه پسته را خشک کنیم؟

در ترمینال های سنتی خشک کردن با استفاده از تابش مستقیم نور خورشید در فضای باز صورت می گیرد به این ترتیب که پسته را پس از گذر از مرحله شستشو کف میدان ضبط ریخته و آن را صاف می کنند، تا دانه ها روی هم قرار نگیرد و کاملا خشگ شوند.
اما امروزه در ترمینال های مجهز و پیشرفته عمل خشک کردن با استفاده از دستگاه های مخصوص به نام خشک کن و رطوبت گیر صورت می گیرد، که با استفاده از این روش سرعت کار نیز بیشتر می باشد.


نرخ خرید پسته خشک

پسته تازه را به همان صورتی که از درخت چیده می شود، می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما همین پسته برای خشک شدن نیاز به طی مراحلی دارد که هم زمان بر و هم هزینه بر است، بنابراین نرخ خرید و فروش آن ها نیز باهم متفاوت بوده و برای پسته خشک بهای بیشتری باید پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا