هند خریدار پسته دهان بسته ایرانی

چرا کشور هند با وجود نمونه های خندان مرغوب و درجه یک پسته، خریدار پسته دهان بسته ایرانی است؟
همانطور که می دانید بهترین پسته جهان در ایران تولید می شود و حجم بالایی از پسته تولید شده در ایران به صورت خام و یا فرآوری شده به سایر کشور ها صادر می گردد.
تنوع پسته های صادراتی بالاست و هر یک از کشور های خریدار با توجه به نوع مصرف و کیفیت مد نظرشان و همچنین مبلغی که می خواهند هزینه کنند، نمونه را انتخاب و خریداری می کنند اما محبوب ترین نمونه های پسته از هر رقمی که باشند پسته خندان است، چرا که هم ظاهر شکیل تری داشته و هم تناولشان راحت و بی دردسر است.
اما چرا برخی پسته دهان بسته را انتخاب می کنند؟
یکی از نکات بسییار مهم که خریداران خارجی پسته بویژه اروپاییان به آن توجه بسیار دارند درصد افلاتوکسین پسته و یا مغز پسته است، که اگر میزان این سم در محصول بیش از درصد استاندارد باشد از ورود بار به کشورشان جلوگیری می کنند.
افلاتوکسین در پسته های خندان به میزان متفاوت وجود دارد و مقدار آن در پسته های آب خندان بسیار بیشتر است چرا که در معرض رطوبت زیادتری قرار می گیرند.
پسته دهان بسته به دلیل عدم تماس مغز با فضای خارجی دارای کمترین میزان افلاتوکسین است، از این رو کشور هایی مثل هند و چین از این فرصت استفاده کرده و نوع دهان بسته را با قیمت ارزان تر خریداری و به کشور خود وارد می کنند و سپس در انجا با استفاده از روش های موجود آن ها را شکسته و سپس مغز پسته را به ایتالیا، آلمان و … صادرات می کنند.


پسته دهان بسته مرغوب

پسته ی دهان بسته را باید با توجه به وزن آن خریداری نمود، یعنی هر چه وزن مغز آن بیشتر باشد این محصول از کیفیت بالاتری برخوردار است.
برای تشخص کیفیت پسته دهان بسته میزان 100 گرم از آن را جداکرده و شکسته و مغز آن را مجددا وزن کشی می کنند.
چنانچه وزنی برابر با 50 تا 45 گرم را داشته باشد، این نوع دربسته از نوع مرغوب است و هر چه این گرماژ کمتر شود از کیفیت آن نیز کاسته شده و از دسته بندی دهان بسته خارج و در رده ی روآبی و … قرار می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا