بازار خرید پسته آجیلی ویژه شب یلدا

چه عاملی باعث می شود بازار خرید پسته آجیلی ویژه شب یلدا تکان بخورد و داغ شود؟ استفاده ی کدام یک از انواع پسته برای تهیه پسته ی آجیلی مناسب تر است؟
شب یلدا، بلندترین شب سال می باشد که ایرانیان از زمان های خیلی قدیم این شب را جشن می گیرند. در واقع آخرین شب پاییز و اولین شب زمستان که به یلدا معروف است بهانه ایست برای دورهمی های شبانه ی خانوادگی و فامیلی، در این شب همگی دور هم جمع می شوند و به حافظ خوانی می پردازند. در این شب که به ولادت معنی شده است رسم بر این است که بعضی خوراکی ها را تهیه می کنند تا شب نشینی دلچسب تری داشته باشند. خوراکیهایی مانند انار، هندوانه، انواع غذاهای گرم و شیرینی و آجیل میل می شود، و مسلما پسته ی برشته با لبخندی دوست داشتنی در بین آجیل ها خود نمایی می کند. با توجه به اهمیت دادن ایرانیان به برگزاری مراسم مخصوص شب یلدا و تهیه آجیل و پسته، بازار پسته ی خوشمزه ی آجیلی تکان خورده و همانند شبهای عید نوروز داغ تر می شود.
پسته های خندان آجیلی هم به صورت خام و هم به صورت برشته و ترد و نمک زده با کیفیت های متنوع در بازار وجود دارد. پسته های خندان و طعم دار و نمکین می تواند از انواع اکبری، احمدآقایی، فندقی و کله قوچی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا