بازار فروش ارقام مختلف پسته در ایران

بازار پسته بسیار داغ است چون یکی از مغز های خوراکی پر طرفدار است و  کمتر کسی یافت می شود که تا به حال از این ماده مغذی استفاده نکرده باشد. این میوه دارای خواص بسیاری است البته در مصرف آن نباید زیاده روی کرد زیرا کالری بسیاری دارد.

بازار فروش ارقام مختلف پسته در ایران

تولید کنندگان پسته در ایران

تولید کنندگان پسته در ایران  این محصول با بهترین کیفیت ممکن تولید می شود به طوری که طرفدار زیادی دارد و تمام کشور های همسایه از خرید آن استقبال می کنند. استان کرمان به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید پسته فعالیت دارد و انواع مختلفی از آن را تولید می کند. پسته صادراتی دارای بالاترین کیفیت است.

مغز پسته در بین آجیل های دیگر قرار می گیرد. بهترین نمونه آن که از لحاظ مزه و طمع و اندازه نه تنها در ایران مطرح است بلکه در جهان مرغوب ترین انواع است مربوط به شهر رفسنجان است. سابقه کاشت این محصول در رفسنجان بیش از چندین هزار سال است و از دیرباز بین کشور های چین و غربی تجارت می شده است.

از ویژگی های یک پسته مرغوب میزان چربی موجود در آن است، بدین
معنی که هرچی چربی پسته بیشتر باشد پسته خوشمزه تر است و پسته رفسنجان سطح
مناسبی از چربی را داراست که طعم آن را بی نظیر می کند.

عامل دیگر
تفاوت پسته رفسنجان فاصله کاشت پسته از سطح دریا و آب و هوای گرم و مناسب
پسته است که پسته در هر نوع آب هوایی طعم متفاوتی دارد.همچنین درصد رطوبت
پسته نیز باعث ایجاد طعمی لذیذ در پسته می شود.

لیست قیمت روز انواع پسته در بازار تهران

لیست قیمت روز انواع پسته در بازار تهرانهمان گونه که می دانید این میوه دارای قیمت مشخصی نیست و قیمت آن در نوسان است و وابسته به شرایط و عوامل خاصی است. برای اطلاع و آگاهی از قیمت روز انواع پسته در بازار تهران می توانید به سایت های معتبری که وجود دارند مراجعه کنید و قیمت ها را ببینید.

اکنون به دلیل شرایط اقتصادی کشور قیمت ها افزوده شده است و قیمت این نمونه نیز همانند اقلام خوراکی دیگر گران شده است. پسته ارزان دارای کیفیت پایین تری است.

خرید عمده پسته با قیمت مناسب

خرید عمده پسته با قیمت مناسب این مغز خوراکی را می توان از فروشگاه ها و مراکز خرید و فروش تهیه کرد. امروزه با به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی امکان خرید آسان و راحت به
وجود آمده است.

خرید پسته در این فروشگاه ها به صورت عمده امکان پذیر است و
همچنین به دلیل آنکه بدون واسطه هستند محصولات خود را با قیمت مناسب تری به
فروش می رسانند. همچنین این فروشگاه ها درصد تخفیف بیش تری را برای
محصولات خود می گذارند.

این محصول هم به صورت فله و هم به صورت بسته بندی در بازار موجود است. پسته فله را می توان با قیمت مناسب تری خریداری نمود. از آنجا که محصولات و کالاها با نوع بسته بندی که دارند در بین عموم مردم شناخته می شوند لذا تولید کنندگان سعی دارند محصولات خود را با بسته بندی های متنوع و مشتری پسند در دسترس مردم قرار دهند.

فواید استفاده از پسته خام

فواید استفاده از پسته خام از فواید خوردن پسته خام می توان به مواردی از قبیل: معده، کبد، مغز و ذهن را تقویت می کند. پسته بهترین مغز برای تقویت قوای
جنسی است. برای آرامش قلب و اعصاب هیچ خوراکی دیگری همچون پسته مفید نیست.
برای تسکین سرفه، اسهال و بر طرف کردن خارش پسته و…اشاره کرد.

این نمونه دارای مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن است و مصرف آن برای
کودکان، نوجوانان، ورزشکاران، زنان باردار و شیرده توصیه شده است. اما باید توجه داشت که در مصرف آن زیاده روی نکنیم زیرا ممکن است باعث چاقی شود.

طبیعت آن گرم و خشک می باشد. همچنین حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات، پروتئین، اسید های آمینه، چربی ها و فیبر رژیمی است. پسته را می توان برای تهیه باقلوا، کوکی ها، کلوچه ها، نان و بیسکویت،
ساندویچ و کراکر و سالاد استفاده کرد.

نمونه خرد شده را
هم بر روی بستنی می ریزند تا خوشمزه تر شود و در ایران از خلال آن برای
تهیه انواع خورش و پلو و همچنین تزیین شله زرد و پلو استفاده می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا