تجارت پسته اکبری قیمت مناسب در دبی

تجارت موفق پسته اکبری در کشور های عربی چون دبی به دلیل این است که بحث قیمت مناسب برای انها چندان مطرح نیست و آنچه اهمیت دارد رویت پسته می باشد.
در میان تمامی ارقام پسته تولید شده در ایران پسته های کشیده مانند اکبری،احمدآقایی و بادامی به دلیل قد بلندی که دارند از رویت خوبی برخوردار بوده و مشتاقان خرید بسیاری دارند.
این پسته ها جزء دسته long  به حساب آمده و در تهیه آجیل بیش از ارقام کروی شکل کارایی دارند.
طی بررسی هایی که در دهه های گذشته در رابطه با تجارت پسته ایران شده است آمار ها حاکی از ان هستند که پسته ی ایرانی رکورد دار صادرات این محصول در کل جهان می باشد که محصولات خود را به تمامی نقاط قاره ی آسیا و اروپا صادرات کند.
لازم به ذکر است که بدانید نوع پسته صادر شده به هر کشور متفاوت است که در این متن بنابر ان داریم که به صورت مختصر هر یک را توضیح دهیم.

 پسته اکبری صادراتی
این نوع پسته کمترین میزان صادرات را از کشورمان دارد و می توان به قبمت بالا و دانه های درشت و سنگین وزنش اشاره نمود و این ها را عوامل کم بودن صادرات ان دانست. اما در عوض در داخل کشور این پسته محصولی لوکس بوده که در نقاط بالا شهر با قیمت بالا به فروش می رسانند.
مرغوب ترین نمونه ی اکبری از باغات رفسنجان برداشت شده و شهرت جهانی دارد.
البته به جز نمونه ی اکبری درجه یک برخی اوقات کشورهایی نظیر چین و روسیه خریدار نوع آب خندان و یا دهان بسته ی آن نیز می باشند.

پسته رقم احمدآقایی
کشور های آسیای میانه تمایل زیادی به خرید پسته های کشیده اما ارزان قیمت از ایران دارند بنابر این بیشترین رقم صادراتی به ان ها از نوع احمدآقایی بوده که به صورت میکس با نمونه هایی که با استفاده از روش های مکانیکی خندان شده اند به آن کشور ها صادر می گردد.

پسته مرغوب فندوقی
پسته فندوقی با انس پایین و خندان از پر مصرف ترین نمونه های پسته در بازار های اروپایی است.این پسته را کوچکترین نوع تولیدی در کشورمان می دانند و به همین دلیل دارای قیمت مناسب تری نیز است.
با توجه به این که مدت ماندگاری فندوقی بر روی درخت نسبت به اکبری و احند آقایی کمتر می باشد  برخی معتقد اند که احتمال درصد خطر آلودگی آن به سم افلاتوکسیتن نیز کاهش می یابد.

پسته کله قوچی خندان
پسته کله قوچی پس از احمد آقایی مناسب ترین نمونه برای تهیه ی آجیلی است و به واسطه ی قیمت پایین ترش نسبت به اکبری و احمد آقایی میزان تقاضا ی آن در بازار داخلی بیش از ان دو است.
رفسنجان از اصلی ترین تولید کنندگان پسته کله قوچی آجیلی در کشور به شمار می رود.

بازار پسته اکبری بوداده 
پسته اکبری همانطور که گفته شد لوکس ترین رقم این محصول است و با قیمت های بالایی خرید و فروش می گردد از این  رو مشتریان خاص خود را دارد .بازار شهر های تهران،تبریز ،اصفهان و مشهد محل مناسبی برای توزیع این محصول به صورت خام یا بوداده و طعم دار است.

انواع پسته اکبری بوداده و طعم دار
در گذشته ای نه چندان دور پسته بوداده تنها با یک ماده طعم دار میشدند و ان هم آب نمک بود و به آن پسته شور میگفتند اما امروزه پسته های مرغوب آجیلی که اکبری یکی از ان ها است را با طعم دهنده های متفاوتی چون زعفران،سرکه،فلفل و … آغشته کرده تا با سلیقه های مصرف کنندگان مختلف هماهنگ باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا