صادرات پسته رقم احمد آقایی ایران

پسته رقم احمد آقایی چه میزان از باغ های ایران را تشکیل می دهد؟ پسته احمد آقایی در صادرات پسته ایران تا چه اندازه ای نقش دارد؟
محصولات باغی و کشاورزی در هر منطقه و قاره ای با توجه به اقلیم آب و هوایی متفاوت است و باید با در نظر گرفتن این موضوع در بخش توسعه باغ های یک منطقه سرمایه گذاری کرد.
ایران به خاطر داشتن موقعیت جغرافیایی می تواند پسته ای با کیفیت بالا تولید کند و همین امر موجب شده تا پسته ایران بتواند جایگاه خوبی در عرصه جهانی داشته باشد و برای توسعه باغ های پسته تلاش شود.
پسته صادراتی ایران شامل ارقامی همچون؛ اکبری، احمد آقایی، فندقی و… می باشد که هر کدام با توجه به نیاز بازار در باغ های پسته پرورش داده می شوند. 

باغ پسته احمد آقایی ایران

پسته احمد آقایی از ارقامی می باشد که در حال توسعه باغ های اختصاصی به این رقم است و توجه باغداران به پرورش درخت رقم احمد آقایی بیش از گذشته می باشد.
پسته احمد آقایی از خانواده ی پسته های بادامی شکل است و برای پذیرایی، پسته ای مناسب به شمار می آید. 

صادرات پسته احمد آقایی

همانطور که گفته شد پسته رقم احمد آقایی بخشی از صادرات این محصول را در ایران تامین می کند و جزء پنج رقم اصلی صادرات پسته می باشد.
قابل ذکر است که امروزه پسته احمد آقایی با نام پسته دراز در بازار جهانی شناخته شده است و سالانه برای خرید این محصول، ایران سفارش عرضه به کشور های خارجی دریافت می کند.
و در همین راستا، هر ساله در شهر های مختلفی از ایران مانند؛ کرمان، دامغان، سبزوار، سمنان و…. پسته احمد آقایی پرورش و برداشت می شود.
منبع: بازار پسته ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا