نرخ خلال پسته سبز درجه یک قزوین

با توجه به نرخ بالایی که خلال پسته قزوین نسبت به سایر انواع تولید شده در سایر نقاط کشور دارد می توان به کیفیت درجه یک آن پی برد.
پس از مغز پسته می توان از خلال ان به عنوان مهمترین فراورده ی طلای سبز یعنی پسته پی برد که کاربرد بالایی کارگا های شیرینی پزی و به طور کلی جهت تزئین انواع دسر و شیرینی دارد.
این محصول در بین تجار و بازرگانان خارجی از محبوبیت بالای برخوردا است و هر ساله مقدار قابل توجهی از آن صادرات می گردد.

انواع خلال پسته در ایران
تنوع خلال پسته به شکل و اندازه، تیرگی رنگ سبز آن ها و درصد چربی شان مرتبط است.
در بین سایر خلال پسته های تولید شده در کشورمان همیشه دو رقم تولیدی در کرمان و قزوین حرف اول را می زنند و باز هم بین این دو خلال پسته قزوین به دلیل رنگ بهتری که دارد محصولی لوکس به شمار می رود که از نرخ خرید و فروش بالایی هم چه در داخل و چه در بازار های بین المللی برخوردار است.

چگونه خلال پسته درست کنیم؟

برای تهیه خلال پسته می توان هم از پسته خشک و هم از پسته تازه بهره برد.
امروز تهیه خلال به روش صنعتی و بدون دخالت مستقیم نیروی انسانی صورت می گیرد. با استفاده از دستگاه های خلال کن ظرفیت تولید این محصول افزایش یافته و نیز همچنین خلال ها یکدست تر و یک شکل تر اند.
اما روش سنتی ای نیز برای تهیه خلال وجود دارد که خانم های خانه دار ان را به کار می بندند؛ و آن اینکه ابتدا پوست نازک روی  مغز پسته را گرفته و و ان را با استفاده از چاقو ی نوک تیز به 4 بخش تقسیم می کنند، سرعت انجام کار در روش دوم بسیار پایین است و تنها برای مصارف خانگی آن هم در مقدار کم توصیه می گردد.

خلال پسته صادراتی درجه یک
همانطور که گفته شد خلال پسته قزوین نمونه ی درجه یک این محصول است که مشتریان زیادی برای خرید آن در سر تاسر دنیا وجود دارد که می توان از جمله ی آن ها به هند و ترکیه اشاره ی ویژه نمود.
البته در ایامی مانند نزدیک شدن به ماه محرم و یا ماه مبارک رمضان به یک باره از سوی کشور های مسلمان میزان تقاضا برای انواع مغز و خلال پسته افزایش می یابد که باید این شرایط را از قبل پیش بینی نمود و برای آن برنامه ریزی داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا