بهسازی صنعت پسته برای فروش و حفظ جایگاه اصلی

سیاست ایران برای بهسازی صنعت پسته، فروش و حفظ جایگاه اصلی آن در دنیا چیست؟ بهسازی در صنعت چه معنایی دارد؟ آیا تولید کننده به تنهایی می تواند برای بهسازی صنعت پسته قدم بردارد؟
بد نیست ابتدا به تعریف کلمات کلیدی صنعت و بهسازی بپردازیم.
صنعت چیست؟ به مجموع تمام ارگانهایی که در تولید، توزیع یا مصرف یک محصول یا یک مجموعه از فرآورده های مشابه آن محصول فعالیت می کنند، “صنعت” می گویند.
بهسازی یعنی چه؟ بهسازی یعنی اصلاح معایب و بهبود بخشیدن وضعیت و بهتر کردن شرایط.
بهسازی صنعت پسته یعنی بهبود تمام مکانیزم ها در فرایند تولید از زمان کاشت اعم از بهبود وضعیت خاک، آبیاری، کود، نور و دما و همچنین مراقبت های خاص نهال و درختچه از ابتدا تا موقع برداشت یعنی چیدن پسته در زمان مناسب با شرایط عالی و پس از آن پوست کنی، شستشو، خشک کردن و بسته بندی بصورت کاملا مکانیزه و بهداشتی و بعد از آن نگهداری در انبارهای مجهز با دمای مناسب و نهایتا حمل و نقل این محصول با در نظر گرفتن مسافت مورد نظر تا مبدا می باشد. در فرایند فرآوری سایر محصولات پسته از قبیل مغز پسته، پسته طعم دار، پسته بو داده و برشته و انواع خلال ها هم باید تمامی نکات مربوطه جهت بهینه سازی این محصولات را رعایت کنیم. سیاست ایران برای بهسازی صنعت پسته و حفظ جایگاه اصلی آن در دنیا، رعایت نکات فوق می باشد، یعنی دولت باید از ابتدا و از زمان تولید با حمایت از تولیدکنندگان و در مرحله بعد با نظارت بر استاندارد ها برای فرآوری و بسته بندی پسته و در آخرین مرحله با حمایت تجار کمک عظیمی در رسیدن به هدف نهایی انجام دهد.
بهسازی در صنعت چه معنایی دارد و تولید کننده به تنهایی می تواند برای بهسازی صنعت پسته قدم بردارد؟
بااینکه در مطالب فوق جواب این سوال داده شد اما بد نیست بار دیگر اشاره ای کوتاه به آن داشته باشیم. بهسازی در صنعت یعنی اصلاح و رفع عیوب در روشهای قدیمی و جایگزین کردن موارد اصلاح شده و همچنین بهبود بخشیدن وضعیت به صورتی که تا حد امکان در رفع وضعیت های معیوب تلاش شود.
طبیعتا در یک مجموعه همه باید در کنار هم باشند و با همکاری برای رسیدن به هدف تلاش کنند. هیچ وقت یک نفر به تنهایی نمی تواند در کار گروهی شرکت کند و باعث پیشرفت گروه شود. تولید کننده هم نیاز به حمایت و همکاری دیگر اعضا گروه دارد و با برنامه ریزی دقیق همه در کنار هم باید برای رسیدن به هدف نهایی قدم بردارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا