فرآورده های متنوع پسته در بازار

آیا از یک محصول می توان فرآورده هایی متنوع بدست آورد؟ فرآورده های پسته در بازار چه چیزهایی می باشد؟ ارقام غیر خوراکی بدست آمده از پسته چیست؟
ذهن خلاق و حس تنوع طلبی انسان ها از همان زمان های نخستین آفرینش در هر زمینه ای آنها را بر این واداشته که تنها به یک مورد بسنده نکنند و دنبال تنوع و گسترش باشند. این غریزه باعث شد که در هر کاری فکر خود را به کار بندازند و ایده های خود را عملی سازند. آنها که جسور تر بودند موفق تر بوده و راهی برای عملی ساختن ایده های خود پیدا می کردند.
بعدها با پیشرفت علم، انسانها سعی می کردند فقط بر پایه ی گمان پیش نروند و با تحقیق و آگاهی اقدام کرده و بتوانند دیگران را هم متقاعد کنند.
پسته محصولی کشاورزی است که از سالهای دیرین کشت می شده. انسان ها تنها به استفاده از مغز خام پسته بسنده نکردند و با مرور زمان و پیشرفت علم و استفاده از ماشین آلات مختلف راه های زیادی جهت استفاده ی هر چه متنوع تر از این میوه ی مقوی و خوشمزه را پیدا کردند. امروزه پسته خندان بصورت برشته و یا طعم دار در بازار موجود می باشد. از طعم های موجود می توان به طعم پسته نمکین، پسته سرکه ای، پسته فلفلی و … نام برد. استفاده از این محصول به همین جا ختم نمی شود. مغزهای پسته هم بصورت خام و برشته و طعم دار تهیه شده و با استقبال زیادی روبرو شده اند. خلال پسته و پودر پسته هم شکل دیگری از محصولات این گیاه می باشد که در بسته بندی های مختلف در دسترس مصرف کننده ها قرار می گیرد. بجز خوراکی پسته، روغن استخراجی از آن هم مورد توجه ویژه ای در بین مصرف کنندگان خود دارد. این روغن بعلت خواص دارویی و خوراکی زبان زد شده است و از عصاره ی مغز پسته بدست می آید و برای کم خونی، تقویت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و همچنین ماساژ با روغن پسته، در کاهش دردهای عضلانی و جهت جوانسازی پوست و رفع چین و چروک موثر است.
شاید باورتان نشود اما پوست سبز پسته هم خواص متعددی دارد، جویدن آن باعث رفع بوی بد دهان شده و همچنین زخم های داخل دهان را بهبود می بخشد. مالیدن آن بر روی لثه یا جویدنش باعث استحکام لثه می شود. دم کرده ی پوست سبز پسته حالت تهوع و استفراغ را از بین می برد و خاصیت غیر خوراکیش استفاده برای رنگرزیست.
ذغال پسته محصول دیگریست که از چوب پسته تهیه می شود. ذغال پسته بعلت ماندگاری و دوام سوخت و نداشتن بو و گاز مورد توجه قرار گرفته و خود به تنهایی بخشی از اقتصاد را در دست دارد.
همچنین به تولید کمپوست و تهیه نئوپان و خوراک دام از ضایعات پوست و چوب و نخاله پسته می توان اشاره کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا