ارزش تغذیه ای پسته ایرانی

آیا ارزش تغذیه ای پسته ایرانی قابل قیاس با پسته تولیدی در کشور آمریکا می باشد؟ رقابت دارویی پسته ی ایرانی با پسته های تولید شده در سایر کشورها در چه حدی است؟
قسمت خوراکی پسته مغز آن می باشد که دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. مغز پسته به رنگ سبز است که یک پوسته ظریف با رنگ متمایل به قهوه ای بر روی آن کشیده شده است و خوراکی است. پسته کاربرد زیادی در تهیه انواع تنقلات، آجیل، شیرینی و تهیه مواد غذایی دارد. پسته می تواند کامل کننده، طعم دهنده و همچنین زینت دهنده در تهیه مواد غذایی گوناگون می باشد. پسته از نظر ارزش غذایی می تواند با گوشت، شیر، تخم مرغ و حبوبات رقابت کند و در کنار آنها دارای اهمیت بالایی باشد. پسته دارای مقادیر زیادی آهن قابل جذب است در نتیجه برای کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است و در فشار خون هیچ تغییری ایجاد نمی کند. پسته دارای فیبر غذای، ویتامینB6 ،B1 ،منیزیم و فسفر است. خواص درمانی پسته زیاد است، برای تقویت جنسی، تقویت حافظه، قلب، سیستم ایمنی بدن عالی است و به تسکین سرفه کمک می کند، برای دندان لثه و رفع بوی بد دهان مفید است. از سکسکه جلوگیری می کند و متعادل کننده غده تیروئید است و نیز خواب آور نیز است و خاصیت ضد اضطراب دارد و باعث شلی عضلات می شود.
پسته تاثیر زیادی بر دستگاه گوارش دارد. ارزش تغذیه ای پسته ی آمریکا هرگز قابل قیاس با نمونه ی ایرانی نمی باشد. نه تنها آمریکا بلکه تمامی کشورهای تولید کننده ی پسته هنوز نتوانستند پسته ای تولید کنند که ارزش غذایی و دارویی بالایی داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا