صادرات مغز بادام مامایی به هند

بادام مامایی که اصطلاحا به آن بادام مامرا هم گفته می‌شود یک نوع بادام شیرین و مرغوب است که بومی کشور ایران می باشد.

بیش از نود و هشت درصد تولید این بادام به خارج از کشور صادر می شود که کشور هندوستان اصلی ترین مقصد صادرات این نوع بادام است .

البته قیمت بالای این محصول باعث شده که به جز کشور هند این محصول به کشورهای دیگه کمتر صادر شود و تقاضا برای آن در کشور های دیگر پایین باشد .

دلیل تقاضای بالای این محصول در هندوستان بیشتر به اهمیت مغز بادام در دین هندو هست که باعث می شود برای خرید بادام مرغوب هزینه شود.

قیمت خرید بادام مامایی در ایران

همانطور که قبلا گفته شد بادام مامایی با کیفیت ترین و مرغوب ترین بادام تولید شده در جهان هست که بومی ایران بوده و بیشتر در مناطقی از استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

برداشت این محصول از اواخر مرداد ماه در ایران شروع شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد که در این زمان عمده تولید این محصول وارد بازار فروش می شود.

با توجه به اینکه عمده این محصول به خارج کشور صادر می شود قیمت این بادام ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد و هرچه نرخ ارز بالاتر رود قیمت محصول داخل ایران هم افزایش می یابد.

از این رو قیمت گذرای با توجه به نرخ ارز باعث کاهش تقاضا برای این محصول در بازار ایران شده و عرضه این محصول در کشور به ندرت صورت می گیرد.

صادرات بادام مامرا با پوست

بادام مامایی را به دو صورت مغز و با پوسته سخت صادر می کنند که این بستگی به نظر خریدار و نیاز بازار مقصد دارد.

صادرات بادام مامایی بیشتر به صورت مغز در بسته بندی های ۱۲ کیلوگرمی انجام می شود که این مغز ها را بر اساس اندازه و تعداد دانه در حد ۱۰۰ گرم به ۹ سورت بسته بندی می شود.

صادرات بادام مامایی با پوست با در نظر گرفتن دو عامل انجام می شود یکی میزان گرم مغز در هر یک کیلو بادام با پوست که اصطلاحا کیل محصول نام دارد و دیگری میزان اندازه و سایز کلی محصول مغز شده این بادام این دو عامل در قیمت فروش محصول بسیار اهمیت دارد.

با کیفیت ترین بادام مامایی تولید ایران

با کیفترین بادام مامایی که در داخل ایران تولید می شود به شهرستان سامان از توابع استان چهار محال و بختیاری تعلق دارد که این باغات در حاشیه رودخانه زاینده رود واقع شده و بهترین و درشت ترین نوع این بادام متعلق به این منطقه است.

البته این بادام در مناطق کوهستانی و نسبتا سرد سیر ایران در جاهای دیگر هم تولید می شود ولی بهترین و بیشترین تولید آن مطعلق به شهرستان سامان است.

این بادام دارای چربی بسیار بالا در حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد هست که آن را برای روغن گیری مناسب می‌ کند و هم طعم بسیار دلپذیری به آن می دهد و همچنین بدون تلخ بودن این محصول باعث می شود که همیشه طعم خوب و دلنشین آن ثابت باشد.

قیمت انواع سایز بادام مامایی

همانطور که قبلا گفته شد صادرات مغز مامایی در ۹ سورت انجام می شود که این سایز ها بر اساس تعداد دانه در هر صد گرم از مغز محاسبه شده و قیمت گذرای می شود.

هر چه سایز محصول درشت تر باشد قیمت آن بالا تر هست و هرچه سایز کوچکتر باشد قیمت آن پایین تر بوده و تعداد دانه در هر صد گرم آن نیز بیشتر هست .

انواع سایز بادام مامایی به شرح زیر می باشد :

  • تعداد ۸۰ دانه و کمتر در هر ۱۰۰ گرم از محصول (Jumbo)
  • تعداد ۸۰ تا ۹۰ دانه در هر ۱۰۰ گرم از محصول (5A)
  • تعداد ۹۰ تا ۱۰۰ دانه در هر ۱۰۰ گرم از محصول (4A)
  • تعداد ۱۰۰ تا ۱۱۰ دانه در هر ۱۰۰ گرم از محصول (3A)
  • تعداد ۱۱۰ تا ۱۲۰ دانه در هر ۱۰۰ گرم از محصول (2A)
  • تعداد ۱۲۰ تا ۱۳۰ دانه در هر ۱۰۰ گرم از محصول (A)
  • تعداد ۱۳۰ تا ۱۴۰ دانه در هر ۱۰۰ گرم از محصول (ES)
  • تعداد ۱۴۰ تا ۱۵۰ دانه در هر ۱۰۰ گرم از محصول (ESB)
  • تعداد ۱۵۰ و بیشتر دانه در هر ۱۰۰ گرم از محصول (MINI)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا